Професионалната гимназия по транспорт и лека промишленост в Попово представи опита си в иновациите

Професионалната гимназия по транспорт и лека промишленост в Попово представи опита си в иновациите

BOBSTH 17:35:01 14-12-2021
MM1732BO.012
Попово - професионални училища - иновации

Професионалната гимназия по транспорт и лека промишленост в Попово представи опита си в иновациите


Попово, 14 декември /Боряна Димитрова, БТА/
Професионалната гимназия по транспорт и лека промишленост в Попово представи опита си в иновациите. Тема на работна среща е била "Иновативни професионални училища - подобряване на образователните резултати и развитие на творчеството", съобщиха организаторите от Регионалното управление на образованието в Търговище.
Целта на срещата е да се насърчат професионалните гимназии от област Търговище да въвеждат иновации. Гости са били директори и учители от четири професионални гимназии от Търговище и Попово.
Директорът на училището Каролина Христова-Маркова, Християн Николов - ст. учител по практическо обучение и ученици от ПГТЛП в Попово са споделили своя опит в реализирането на иновацията "Роботика и сензорни системи", която включва ново учебно съдържание и нови методи на преподаване. Целева група са ученици от професия "Приложен програмист", специалност "Приложно програмиране", уточняват от РУО.
Чрез презентация е представен новоизграденият STEM център за реализиране на иновациите, разположен изцяло на втория етаж на сградата. Той разполага с 4 лаборатории - по приложно програмиране, по компютърна техника и технологии, по роботика и сензорни системи и по графичен дизайн и мода, както и с аудиториум (презентационен център) и зона за екипна работа на учениците.
"От общо осем професионални гимназии в област Търговище три са иновативни: две в Попово - ПГТЛП и ПГСС "Н.Пушкаров", и една в Омуртаг - ПГТЛП. Много се надявам, това което днес видяхте да Ви насърчи, за да успеете да се включите в голямото семейство на иновативните училища в България", е казала Елка Станчева - началник на РУО - Търговище. Тя е изразила увереността си, че по време на пандемичната ситуация в страната училищата са надградили знания и опит, които могат да бъдат доразвити и утвърдени като училищни иновации и нов образователен модел, чрез който учениците да подобрят образователните си резултати.
Станчева е припомнила, че до 31 януари неиновативните училища могат да кандидатстват с иновативен проект за включване в Списъка на иновативните училища, като представят своя проект в Министерството на образованието и науката. За да бъде определено като иновативно, училището трябва да докаже, че чрез въвеждане на иновативни елементи, чрез разработване по нов начин на учебното съдържание, учебните планове и програми се повишава качеството на образованието, т.е. иновативните училища имат по-голяма свобода при прилагането на нови, съвременни, иновативни методи на преподаване на учебния материал.

/ММ/