Троян е първата община в България, която е започнала процес по извършване на комплексни административни услуги

Троян е първата община в България, която е започнала процес по извършване на комплексни административни услуги

BOBSTH 17:01:31 30-12-2021
RM1658BO.010
Троян - административни услуги

Троян е първата община в България, която е започнала процес по извършване на комплексни административни услуги


Ловеч, 30 декември /Даниела Балабнова, БТА/
Троян е първата община в България, която е започнала процес по извършване на комплексни административни услуги. Това заяви на пресконференция Анита Маринова, началник на отдел "Услуги на гражданите" в Община Троян.
Целта е намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса. Маринова посочи още, че, за да бъдат спестени на гражданите и бизнеса време и средства за извършването на определени административни услуги, Община Троян не изисква от тях доказателствени документи, с които би могла да се снабди по служебен път.
Общината е включена в междурегистровия обмен на данни RegiX, като по този начин е осигурено намаление на изискуемите документи за повече от 40 административни и технически услуги, както и за извършване на различни дейности на администрацията.
Постигнато е предлагане на комплексни административни услуги с други администрации. Прилагането на такива е възможно и чрез кметствата в общината.
През настоящата година в областта на местните приходи са разработени и пуснати осем електронни услуги.
По думите на Маринова през 2021 г. особено внимание е отделено на изготвянето и стартирането на иновативен интегриран социален офис на Община Троян. Порталът е достъпен чрез интернет сайта на Община Троян и за него са разработени шест нови електронни услуги: домашен социален патронаж, топъл обяд, лична помощ, асистентска подкрепа, интегрирани здравно-социални услуги, дневен център за подкрепа на деца и младежи с увреждания и техните семейства, приемна грижа. Той дава възможност на потребителите да заявяват определени услуги електронно, без да е необходимо да посещават физически административните сгради на Общината.
Целта, която си поставят служителите, е през 2022 г. за ползвателите на услуги да бъде изграден и виртуален пос терминал. В същото време ще бъде внедрена и услугата e-рay. По този начин ползвателите на услуги ще имат възможност да избират не само каналите за заявяване и получаване на услуги, но и методите за заплащането им.

/РУМ/