В Търговищко училище 120 деца и девет учители работят по национална програма "Заедно в грижата за ученика"

В Търговищко училище 120 деца и девет учители работят по национална програма "Заедно в грижата за ученика"

BOBSTH 16:10:01 13-01-2022
RM1607BO.027
Търговище - образование - грижа за ученика

В Търговищко училище 120 деца и девет учители работят по национална програма "Заедно в грижата за ученика"


Търговище, 13 януари /Боряна Димитрова, БТА/
През тази учебна година девет учители и 120 ученици от Второ СУ "проф. Н. Маринов" в Търговище работят по националната програма "Заедно в грижата за ученика", модул "Осигуряване на условия за екипна работа на учителите от началния етап с учителите от прогимназиалния етап". Педагозите, участници в проекта, доказват, че партньорските взаимоотношения между учителите от начален и прогимназиален етап на обучение не са просто стратегия, а реалност, информират от ръководството на училището.
Постъпването в прогимназиален етап е кризисен период в живота на ученика, тъй като съвпада с период на специфични психологически и физически промени в личностното му развитие, коментират осъзнато от учебното заведение. Усвояването на знанията в прогимназиален етап се характеризира с различия в изискванията на учителите. За отчитане на ефективност на принципа на приемственост между образователните етапи важно условие е оптимизирането на психолого-педагогическите взаимодействия в класната стая, което би могло да се постигне чрез екипна работа на учителите от начален и прогимназиален етап, изразяваща се в планиране и реализиране на различни подходи в обучението. По думите на специалистите, екипната работа може съществено да облекчи прехода за учениците между двата етапа, което е и главната цел на учителите разработили и осъществили дейностите по Проекта.
Решено е, че най-ефективно би било учителят предметник да наблюдава урок в паралелка от випуска на четвъртокласниците. Всеки от учителите предметници да изнесе урок във всяка една от петте паралелки в четвърти клас, като запознае бъдещите петокласници с предмета, по който преподава и материала, който ще бъде изучаван по забавен и интересен начин, чрез използване на различни методи на презентиране.
Всички уроци са преминали неусетно и при огромен интерес от страна на четвъртокласниците - сигурен знак, че сме изпълнили основната си задача - плавен преход между начален и прогимназиален етап и успешна адаптация на учениците към новите изисквания в пети клас, убедени са от ръководството на Второ СУ.

/РУМ/