Владимир Иванов, Станка Цонкова - Уша и София Грънчарова представят изложба "Ехо" в галерия "Сариев" в Пловдив
BOBSTH 14:56:01 08-02-2022
MM1453BO.049
Пловдив - галерия - изложба
Владимир Иванов, Станка Цонкова - Уша и София Грънчарова представят изложба "Ехо" в галерия "Сариев" в Пловдив
Пловдив, 8 януари (Дима Шопова, БТА)
Владимир Иванов, Станка Цонкова - Уша и София Грънчарова представят изложба "Ехо" в галерия "Сариев" в Пловдив. Изложбата може да бъде видяна от 11 февруари до 12 март 2022 г. По думите на галеристката Веселина Сариева експозицията преоткрива ранни художествени практики от 70-те и 80-те години на авторите, като изважда от архивите непоказваните им творби от този период. Според Сариева изложбата "Ехо" е емигриране в нова реалност, темпоралност без линейно време, комуникативна среда без фиксирана знакова система. Разглеждането на "Ехо" предполага "движение и динамика на посетителя, които граничат с перформативност на начина на лично виждане и осмисляне", казва още галеристката.
Представяйки преоткрити архивни творби и преработени скорошни произведения, изложбата поставя въпроси за творческата икономия, рециклирането на изкуството и образите в една актуална система, произвеждаща и предполагаща творческо и визуално изобилие, подчерта Веселина Сариева.
Владимир Иванов е от Варна и през този период работи в областта на концептуалното изкуство, използвайки различни медии - от рисунка, през принтер и инсталации, до намеси в градското пространство и природата. Изложбата в Пловдив изважда най-ранните му творби, правени в студентските му години и по-късно по време на комунистическия режим.
Станка Цонкова - Уша описва работния си процес като експеримент, в който той е основна цел на творчеството, а не средство за творчеството. За нея работата е във фотографията, а не чрез фотографията. В творбите й от 70-те и 80-те години, представени в "Ехо", комбинирането на изображения е резултат на дълбока потребност от личен опит.
София Грънчарова работи с разнообразни техники и художествени действия, като оставя медиатор между самото изображение и неговите променливи функции. В скорошните си изложби и проекти тя създава пространствени отношения, в които въвлича зрителя. Превръща фотографии, изображения, изрезки от списания в материални обекти, като създава възможност на зрителя да се раздвижи, да ги обходи и да се "изкатери" мисловно по тях.
/ММ/