Комисията по заетост в Кюстендилска област съгласува държавния план-прием за учебната 2022 /2023 година

Комисията по заетост в Кюстендилска област съгласува държавния план-прием за учебната 2022 /2023 година

BOBSTH 15:42:31 11-02-2022
MM1539BO.026
Кюстендил - комисия - план-прием

Комисията по заетост в Кюстендилска област съгласува държавния план-прием за учебната 2022 /2023 година


Кюстендил, 11 февруари (Елица Иванова, БТА)
Постоянната Комисия по заетост към Областния съвет за развитие в Кюстендил съгласува държавния план-прием за учебната 2022/2023 година, съобщиха от пресцентъра на областната администрация. Заседанието се е състояло онлайн.
За учебната 2021/2022 година, държавният план-прием е бил изпълнен на 97 процента, е посочила Силвия Тонева - експерт от Регионалното управление на образованието (РУО). Той е съдържал 37
паралелки, като не е била реализирана една от тях. Осемнайсет паралелки - по девет професионални и профилирани - са били само с по 26 ученици.
Максималният брой паралелки за учебната 2022/2023 година, според предложението на РУО - Кюстендил за областта, е 38. Броят на учениците в
седми клас в област Кюстендил е 964. За учебната 2021/2022 г., най-много са
били учениците в общините Дупница и Кюстендил - съответно 417 и 400, а най-малко - в общините Трекляно и
Бобошево - 9 и 3, посочиха още от областната администрация.
От възможния брой паралелки, в Кюстендил се очаква да бъдат сформирани 17, в Дупница - 16, в Бобов дол и Сапарева баня - по две и в Кочериново - една паралелка.
Предложението на РУО - Кюстендил за държавния план-прием за следващата учебна година е изготвено на база предложения на директорите на училищата, осъществяващи прием след завършено основно образование; броят на учениците в седми клас през учебната 2021/2022 година; потребностите от подготовка на кадри за приоритетни професионални направления в плановете за икономическо развитие на общините в областта; становища на дирекциите "Бюро по труда" в Кюстендил и Дупница, за търсените професии на пазара на труда; становищата на кметовете на общините, уточняват от пресцентъра на областната администрация.

/ММ/