Нидерландия начело в онлайн пазаруването в ЕС с 94 процента от покупките, България в дъното на класацията с 42 на сто

Нидерландия начело в онлайн пазаруването в ЕС с 94 процента от покупките, България в дъното на класацията с 42 на сто

IF 13:19:31 02-02-2022
SS1315IF.021
ЕС - онлайн търговия - България - Румъния

Нидерландия начело в онлайн пазаруването
в ЕС с 94 процента от покупките,
България в дъното на класацията с 42 на сто


Брюксел, 2 февруари /БТА/
Онлайн пазаруването продължава да се разраства в ЕС, след като ходенето по магазините беше засегнато от пандемията от Ковид-19, а промените в навиците и предпочитанията на потребителите се отразиха на електронната търговия, сочат данни на Евростат.
През 12-те месеца преди проучването за 2021 г., 90 процента от хората между 16 и 74 години в ЕС са използвали интернет, от които 74 процента са пазарували и поръчвали стоки и услуги за частна употреба. Онлайн пазаруването се е увеличило с 1 процентен пункт спрямо 2020 г. (73 на сто от интернет потребителите) и с 11 процентни пункта спрямо 2016 г. (63 на сто).
Най-голям е делът на интернет потребителите, купували или поръчвали стоки и услуги онлайн през 12-те месеца до проучването в Нидерландия (94 процента), следвана от Дания (92 на сто) и Швеция (89 на сто). В дъното на класацията с под 50 процента онлайн шопинг са Румъния (44 на сто) и България (42 на сто).
През последните пет години най-голямо увеличение на онлайн пазаруването сред интернет потребителите се наблюдава в Чехия (+27 процентни пункта), Словения, Унгария и Румъния (по +26 пп), както и в Хърватия и Литва (по +25 пп).
Най-обичайните онлайн покупки са на облекло, обувки и аксесоари (включително спортно облекло). През трите месеца до проучването те са били поръчвани от 68 на сто от онлайн купувачите. Следват доставки от ресторанти, заведения за бързо хранене и кетъринг (31 на сто), мебели, аксесоари за дома и градинарство (29 процента), козметика (27 процента, книги, списания и вестници (25 процента), спортни стоки (без облекло) (24 процента), компютри, таблети, мобилни телефони и аксесоари за тях (23 процента) и детски играчки и пособия за отглеждане на деца (20 процента). /Росица Николова/
/СС/