Разработено е проектното решение за свлачището след тунел "Железница" и се очаква до края на годината да завърши и неговото укрепване
IF 10:13:01 04-02-2022
SS1009IF.008
парламент - блиц контрол - Гроздан Караджов
Разработено е проектното решение за свлачището
след тунел "Железница" и се очаква
до края на годината да завърши и неговото укрепване
София, 4 февруари /Екатерина Тотева, БТА/
В момента е разработено проектното решение за свлачището след тунел "Железница" и се очаква до края на годината да завърши и неговото укрепване. Това каза вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов по време на блиц контрола в парламента.
Тунел "Железница" по магистрала "Струма" ще бъде завършен до средата на тази година, започват дейностите по асфалтовите довършителни работи в тунела, но за да бъде пуснат той в експлоатация, трябва да се укрепят възникналите свлачищата от двете страни на тунела, допълни Караджов.
Вицепремиерът напомни, че първоначално миналата година е бил разработен вариант за силово укрепване, но той не е подходящ за трайно решаване на проблема и затова се е преустановила работата по него. Сега е започнало ново проектиране, което да реши проблема на това свлачището и след това да се направят укрепителните работи, за да може най-бързо да се пусне движението по целия участък от Благоевград до Симитли.
Участъкът след Симитли е договорно обвързан със строителството на лот 3.1 от магистралата, който попада в ОВОС на магистралата, защото завършването на този участък е началото на прехода през Кресненското дефиле, където има три възможни варианта и тази малка част от няколко километра ще претърпи промени, според това кой от трите варианта ще бъде избран, каза министърът. Отговор на този въпрос ще дадат експертите от създадените три работни групи, допълни Караджов.
За подучастъка преди тунела, който е мостово съоръжение, министърът каза, че неговото начало попада в обхвата на откоса, засегнат от свлачищните процеси, и за да се приключи и въведе в експлоатация, трябва да се укрепи свлачището и да се въведе в експлоатация заедно с предходния участък от другата страна на тунела.
/СС/
SS1009IF.008
парламент - блиц контрол - Гроздан Караджов
Разработено е проектното решение за свлачището
след тунел "Железница" и се очаква
до края на годината да завърши и неговото укрепване
София, 4 февруари /Екатерина Тотева, БТА/
В момента е разработено проектното решение за свлачището след тунел "Железница" и се очаква до края на годината да завърши и неговото укрепване. Това каза вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов по време на блиц контрола в парламента.
Тунел "Железница" по магистрала "Струма" ще бъде завършен до средата на тази година, започват дейностите по асфалтовите довършителни работи в тунела, но за да бъде пуснат той в експлоатация, трябва да се укрепят възникналите свлачищата от двете страни на тунела, допълни Караджов.
Вицепремиерът напомни, че първоначално миналата година е бил разработен вариант за силово укрепване, но той не е подходящ за трайно решаване на проблема и затова се е преустановила работата по него. Сега е започнало ново проектиране, което да реши проблема на това свлачището и след това да се направят укрепителните работи, за да може най-бързо да се пусне движението по целия участък от Благоевград до Симитли.
Участъкът след Симитли е договорно обвързан със строителството на лот 3.1 от магистралата, който попада в ОВОС на магистралата, защото завършването на този участък е началото на прехода през Кресненското дефиле, където има три възможни варианта и тази малка част от няколко километра ще претърпи промени, според това кой от трите варианта ще бъде избран, каза министърът. Отговор на този въпрос ще дадат експертите от създадените три работни групи, допълни Караджов.
За подучастъка преди тунела, който е мостово съоръжение, министърът каза, че неговото начало попада в обхвата на откоса, засегнат от свлачищните процеси, и за да се приключи и въведе в експлоатация, трябва да се укрепи свлачището и да се въведе в експлоатация заедно с предходния участък от другата страна на тунела.
/СС/