"Кока-Кола ХБК" бе определена като най-устойчивата компания за напитки в Европа

"Кока-Кола ХБК" бе определена като най-устойчивата компания за напитки в Европа

IF 14:08:31 07-02-2022
ZM1404IF.010
фирма - околна среда - опазване

"Кока-Кола ХБК" бе определена
като най-устойчивата компания
за напитки в Европа


София, 7 февруари /Христо Воденов, БТА/
"Кока-Кола ХБК" отново бе определена като най-устойчивата компания за напитки в Европа, като същевременно с това, за 11-a поредна година, се нареди сред първите три компании в сектора на световно ниво, съобщиха от компанията.
Оценката е в Годишния доклад на "Eс енд Пи Глоубъл" (S&P Global), който потвърждава индекса Дау Джоунс за 2021 г. (DJSI) - един от водещите световни референтни показатели за устойчивост. "Кока-Кола ХБК" получи и сребърна награда от "Eс енд Пи Глоубъл".
"Това е голямо признание за усилията, които нашите колеги полагат всеки ден в стремежа да изградим по-устойчива компания и по-добро бъдеще. Това е пътуване, което започнахме преди много години и което разглеждаме като основополагащо за бъдещото ни развитие. Ангажиментът, който поехме през месец октомври миналата година, да достигнем нулеви нетни емисии по цялата си верига на стойност до 2040 г., както и възможностите, които бяха отбелязани по време на COP26, ни напомнят за мащаба на предизвикателството, пред което сме изправени и за това, че имаме още много работа в тази посока. Ние поемаме своята отговорност и се ангажираме с това да изпълним своите обещания", заявява Зоран Богданович, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК".
През последното десетилетие са спестени 1,8 млн. тона въглероден диоксид, както и 6,5 млрд. литра вода в процеса на производство и доставка на продукти "Кока-Кола".
Над 98 на сто от стоките и суровините се набавят от местни производители (на пазара, на който се произвеждат продукти "Кока-Кола"), съобщават от компанията. От 2017 г. досега са обучени 480 000 младежи в 28 държави по програмата #YouthEmpowered, която си поставя за цел до 2025 г. да обучи общо 1 милион младежи. Сега 39 на сто от управленските роли в компанията се заемат от жени, като целта е до 2025 г. да достигнат 50 на сто, пише в съобщението, в което са посочени и други цели на компанията за запазване на околната среда.

/ЦМ/