Автомобилостроителите очакват продажбите на автомобили в Европа да се възстановят през 2022 година
IF 11:36:31 08-02-2022
ES1132IF.014
Европа - автомобили - продажби
Автомобилостроителите очакват
продажбите на автомобили в Европа
да се възстановят през 2022 година
Париж, 8 февруари /БТА/
Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA - лат. букви) очаква възстановяване на продажбите в Европейския съюз през 2022 година с увеличение от 7,9 на сто, макар че показателят вероятно ще остане под равнището от предпандемичната 2019 година, предаде Франс прес.
Със стабилизирането на доставките на електронни чипове асоциацията прогнозира 10,5 милиона продажби на частни коли през 2022 година след особено слабата 2021 година (9,7 милиона продажби).
Европейската комисия ще представи по-късно днес днес стратегията си за увеличаване на производството на полупроводници с инвестиции за няколко десетки милиарда евро. Автомобилната асоциация иска ЕС да намали зависимостта си от неевропейски доставчици, за да се избегнат подобни неприятности в бъдеще.
След силен спад през 2020 година, свързан с пандемията от Ковид-19, автомобилният пазар в Европа и Америка беше парализиран през 2021 година от недостига на електронни чипове, произвеждани най-вече в Азия. Тези компоненти са са абсолютно необходими за производството на автомобили, които стават все по-технологични.
Делът на презареждащите се хибриди и на електрическите автомобили все пак продължи да нараства - те вече са една пета от новите коли, продавани в ЕС.
"Пазарът остава крехък, силно зависим от помощите за закупуване на електромобили и най-вече от възможностите за презареждане" подчерта председателят на организацията Оливер Ципсе в комюнике.
Европейската комисия предложи да се сложи край на производството на коли на бензин и дизел през 2035 година, а Европейският парламент и правителствата обсъждат общоевропейски стандарти за разгръщане на мрежи от зарядни станции.
ЕК предложи през 2021 година в рамките на пакета "Fit for 55" ("Готови за цел 55") всяка страна да осигури за презареждане най-малко 1 киловат мощност на превозно средство, както и зарядни станции на всеки 60 км по основните пътни артерии преди 2026 година.
"Продажбите на електрически коли са се увеличили десетократно между 2017 и 2021 година, докато броят на зарядните станции е нараснал по-малко от 2,5 пъти", подчерта Ципсе. Той предупреди, че ако не се приемат по-амбициозни цели за всички страни членки, то "много бързо пред нас ще възникне огромно препятствие". /Росица Николова/
/ЕС/
ES1132IF.014
Европа - автомобили - продажби
Автомобилостроителите очакват
продажбите на автомобили в Европа
да се възстановят през 2022 година
Париж, 8 февруари /БТА/
Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA - лат. букви) очаква възстановяване на продажбите в Европейския съюз през 2022 година с увеличение от 7,9 на сто, макар че показателят вероятно ще остане под равнището от предпандемичната 2019 година, предаде Франс прес.
Със стабилизирането на доставките на електронни чипове асоциацията прогнозира 10,5 милиона продажби на частни коли през 2022 година след особено слабата 2021 година (9,7 милиона продажби).
Европейската комисия ще представи по-късно днес днес стратегията си за увеличаване на производството на полупроводници с инвестиции за няколко десетки милиарда евро. Автомобилната асоциация иска ЕС да намали зависимостта си от неевропейски доставчици, за да се избегнат подобни неприятности в бъдеще.
След силен спад през 2020 година, свързан с пандемията от Ковид-19, автомобилният пазар в Европа и Америка беше парализиран през 2021 година от недостига на електронни чипове, произвеждани най-вече в Азия. Тези компоненти са са абсолютно необходими за производството на автомобили, които стават все по-технологични.
Делът на презареждащите се хибриди и на електрическите автомобили все пак продължи да нараства - те вече са една пета от новите коли, продавани в ЕС.
"Пазарът остава крехък, силно зависим от помощите за закупуване на електромобили и най-вече от възможностите за презареждане" подчерта председателят на организацията Оливер Ципсе в комюнике.
Европейската комисия предложи да се сложи край на производството на коли на бензин и дизел през 2035 година, а Европейският парламент и правителствата обсъждат общоевропейски стандарти за разгръщане на мрежи от зарядни станции.
ЕК предложи през 2021 година в рамките на пакета "Fit for 55" ("Готови за цел 55") всяка страна да осигури за презареждане най-малко 1 киловат мощност на превозно средство, както и зарядни станции на всеки 60 км по основните пътни артерии преди 2026 година.
"Продажбите на електрически коли са се увеличили десетократно между 2017 и 2021 година, докато броят на зарядните станции е нараснал по-малко от 2,5 пъти", подчерта Ципсе. Той предупреди, че ако не се приемат по-амбициозни цели за всички страни членки, то "много бързо пред нас ще възникне огромно препятствие". /Росица Николова/
/ЕС/