Аджерпрес: Румънският пазар на автомобили е отбелязал растеж от 43 процента, делът на "зелените" автомобили е достигнал 17,9 на сто
Букурещ, 10 февруари /БТА/
2022 г. започва в Румъния с 42,8 процента увеличение на регистрациите на автомобили в сравнение с предходната година, марж, при който "електрическите" автомобили регистрират скок от 95,5 процента и пазарен дял от 17,9 на сто, според данни, публикувани днес от Асоциацията на производителите и вносителите на автомобили (APIA), предаде специално за БТА агенция Аджерпрес.
На националния пазар, сред първите десет топ марки при автомобилите и търговските превозни средства, през януари се нареждат Дачия (Dacia - 2841 бройки), следвана от Хюндай (Hyundai - 976), Рено (Renault - 751), Форд (Ford - 692), Тойота (Toyota - 636), Фолксваген (Volkswagen - 606), Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz - 584), Шкода (Skoda -500), Фиат (Fiat -450) и Пежо (Peugeot - 263).
Според APIA автомобилите представляват около 85 процента от общите регистрации, направени през януари, с обем от 9248 бройки, увеличавайки се с 56,3 процента в сравнение с данните от същия период на 2021 г. По отношение на пазарния дял сегментът на SUV е на първо място, с дял от 42 процента (+2,9 на сто спрямо 2021 г.), следван от C-класата (25,2 процента, -5,9 на сто) и B-класата (19,3 процента, +2,9 на сто).
По вид гориво на регистрираните автомобили, през анализирания период обемът на бензиновите автомобили отчита увеличение от девет процента и достига дял от 68,2 на сто, докато автомобилите, оборудвани с дизелови двигатели, отчитат спад от 12,6 процента, като държат дял от 13,9 на сто.
От друга страна "зелените" автомобили, съответно електрическите (100 процента и plug-in хибридите), както и пълните хибриди (които също имат електрическо задвижване без зареждане от външен източник) имат пазарен дял от 17,9 процента след първия месец на тази година, като за първи път се надвишава дела на дизеловите двигатели.
В началото на 2022 г. покупките в тази категория се удвоиха (+95,5 процента) в сравнение със същия период на миналата година, като в този контекст се отбелязва важното увеличение в сегмента на 100 процента електрически автомобили (+245,5 на сто) и plug-in хибридни автомобили (+251 процента). Списъкът на покупките се оглавява от Дачия Спринг (Dacia Spring) - със 148 бройки, Тесла модел три (Tesla Model 3 - със 75 бройки и увеличение спрямо същия период на предходната година 36 пъти) и Хюндай Кона (Hyundai Kona - 42 бройки, + 320 процента).
В категорията plug-in, първите три позиции се заемат от Форд Куга (Ford Kuga - 38 бройки), Хюндай Туксон (Hyundai Tucson - 32) и Мерцедес-Бенц ДжиЕлИ (Mercedes-Benz GLE - 24 бройки).
Данните на APIA разкриват, че сред хибридните автомобили, без презареждане от външни източници, на първо място е моделът Toyota C-HR - със 140 бройки (-22,7 процента спрямо 2021 г.), следван от Toyota Corolla (138 единици, -8,6 процента) и Toyota RAV4 (103 бройки, подобно на данните от 2021 г.).
Анализът на развитието на типа движеща сила показва, че автомобилите 4x4 имат пазарен дял от 20,3 процента през януари 2022 г., което съответства на общ обем от 1878 единици, т.е. с 39,4 процента повече от предходната година.
Най-много покупки на автомобили през януари са извършени от юридически лица, които покриват 53 процента от общия брой покупки на автомобили, а физическите лица имат дял от 47 процента от покупките.
В категорията леки търговски превозни средства има спад от 18,6 процента през първия месец на тази година в сравнение със същия период на 2021 г., развитие, обратно на това при леките автомобили (+56,3 процента), според статистиката на APIA.
(Новина, избрана от АДЖЕРПРЕС за публикуване от БТА без намеса в текста съгласно договора за сътрудничество между агенциите).
снимка: агенция Аджерпрес
/София Георгиева/
/СГ/
.