Лондон прие ангажиментите на "Гугъл" за промени в онлайн рекламата и използването на данните на потребителите

IF 14:36:31 11-02-2022
SS1432IF.017
Великобритания - Гугъл - конкуренция

Лондон прие ангажиментите на "Гугъл"
за промени в онлайн рекламата и
използването на данните на потребителите


Лондон, 11 февруари (БТА)
Британският орган за конкуренция и пазари (CMA) прие предложения на "Гугъл" (Google) за промени в бисквитките и начина, по който използва личните данни на потребителите. Това се посочва в комюнике, публикувано днес и цитирано от Франс прес.
Регулаторът започна през януари 2021 г. разследване срещу американския технологичен гигант заради опасения, че предвидените промени в браузъра "Хром" (Chrome) ще укрепят доминацията му в онлайн рекламата.
Британският конкурентен орган съобщи днес, че е получил правен ангажимент от "Гугъл" в отговор на опасенията за конкуренцията по повод новата му политика за конфиденциалност.
Регулаторът уточни, че минава към следващ етап, при който ще наблюдава "Гугъл", за да се увери, че политиката на конфиденциалност на групата (Прайвъси сендбокс - Privacy Sandbox) е разработена по начин, който е в услуга на потребителите.
"Гугъл" обяви в началото на 2020 г., че ще си даде срок от две години, за да отстрани бисквитките на трети страни от браузъра си, който е лидер на пазара.
"Гугъл", който е гигант в онлайн рекламата, разчиташе да използва тази отсрочка, за да разработи и предложи на рекламодателите програмата си "Прайвъси сендбокс".
Бисквитките, които са електронни модули за идентификация, проследяващи интернет потребителите, често са критикувани от радетелите за защита на личния живот, но играят много важна роля в онлайн рекламата. По този начин британският регулаторен орган се аргументира в началото на проучването.
Те помагат на компаниите да насочат рекламата си по-ефективен начин и впоследствие да финансират безплатно онлайн съдържание, най-вече заглавия от печатни издания.
"Гугъл" иска да позволи на рекламодателите да насочват и измерват рекламите си, без да прибягват към бисквитки, но остава неясно как точно ще се случи това. Британският орган за конкуренция и пазари се опасява, че това ще затегне хватката върху рекламния пазар и ще повиши разходите, което ще се отрази на потребителите, отбелязва АФП. (Галя Горнишка)
/СС/