Стратегия за по-добър интернет за децата?
OT 15:30:31 27-10-2015
AM1529OT.005
инициатива "Дигитални деца" - конференция
Стратегия за
по-добър интернет
за децата?
Стратегия за по-добър интернет за децата?
Над 10 експерти в областта на информационните технологии и детската педагогика и едно 9-годишно "дигитално дете" ще се съберат на сцената на конференцията Digital KidZ на 7 ноември 2015 г. в зала 3 на НДК, за да обсъдят предизвикателствата, които създават технологиите във възпитанието на децата днес и как да бъдат преодолени.
В сътрудничество с VIVACOM и Samsung, организаторите си поставят амбициозната задача да запознаят децата, техните родители, настойници и учители с рисковете, пред които са изправени децата им в интернет и да ги научат да познават инструментите и начините, по които децата да се защитят или да се справят с тези рискове.
"Децата трябва да развиват своето критично мислене и грамотност в боравенето с цифровите технологии и медии, за да играят активна роля в едно приобщаващо общество. Те се нуждаят от възможност и насоки как да ползват подходящи за тяхната възраст инструменти, които ще им помогнат да ползват интернет безопасно и отговорно," споделя Ивелина Атанасова, организатор на Digital KidZ. "Мерките за осведомяване и развитие на уменията за безопасна работа с интернет следва да се съсредоточат върху приучването на децата към самозащита и лична отговорност в интернет.
Днешните навици на децата в интернет ще са от значение за утрешния цифров свят. Как да ги изградим ще демонстрират експертите на Samsung, които традиционно насърчават децата в станалите запазена марка творчески работилници на Digital KidZ да създават собствена музика на таблет и да напишат своя приказка, програмирайки отново на таблет.
Децата ползват все повече интернет, чрез все по-разнообразни устройства и от все по-ранна възраст. 75 процента от децата на възраст 6-17 години в Европа ползват интернет и докато младежите на 15 и 16 години споделят, че за първи път са ползвали интернет на 11-годишна възраст, то 9-10-годишните споделят, че са започнали да използват интернет, когато са били средно на 7 години. 33 процента от ползващите интернет на възраст между 9 и 16 години казват, че извършват това чрез мобилни телефони или други преносими устройства. Статистиките са внушаващи.
Въпреки това децата все още не се разглеждат като целева група, която си струва инвестициите и данните сочат, че не се полагат необходимите усилия за покриване на нуждите им, включително на по-качествени услуги и интернет съдържание.
"Digital KidZ подпомага развитието на иновативното образование в България, а развивайки него, развиваме и бъдещето на младите българи и им даваме повод да останат в България и да се реализират тук", коментира Веселка Вуткова, директор "Корпоративни комуникации" във VIVACOM, която ще сподели как ученето може да е забавно чрез иновативните платформи VIVA Cognita и VIVA History по време на конференцията след две седмици.
Билетите са Digital KidZ могат да бъдат закупени в официалния сайт на събитието - http://digitalkidz.eu/ .">http://digitalkidz.eu/ .
***
За конференцията:
Digital KidZ е инициатива, която си е поставила за цел да запознае децата, родителите и техните учители с рисковете, пред които са изправени подрастващите в интернет и да ги научат да познават инструментите и начините, по които децата да се защитят или да се справят с тези рискове.
Инициативата включва два форума годишно, посветени на образованието и възпитанието, в чиято програма участват някои от най-добрите експерти в България. Тяхната мисия е да обучат посетителите как да работят с интернет и технологиите, така че те да бъдат извор на възможности и знания за децата им, средство за общуване и инструмент да развиват уменията си и в перспектива да подобрят своите възможности за намиране на работа и за квалификация.
Предвидени са още творчески работилници за деца на възраст 4-10 години, които съпътстват програмата на форума и изложение на неправителствените организации, които работят в областта, засягаща грижата за деца със специални потребности.
Първата годишнина на инициативата организаторите отбелязват с фотоконкурс на тема "Дигиталните деца".
Темата на фотоконкурса провокира хората да покажат чрез своя обектив ежедневието, мечтите и детството на едно съвременно "дигитално дете" - какво им отнемат и какво им дават технологиите.
Седемнадесетте най-харесвани от публиката и журито фотографии ще бъдат отличени с грамота и изложени в центъра на София в периода 17 - 28 ноември в рамките на едноименната изложба "Дигиталните деца".
Изложбата се организира от Newtrend Events - агенция за организация на събития в сферата на дигиталните технологии и уеб съвместно с PR агенция Интеримидж и със съдействието на Дирекция "Култура" в Столична Община.
Крайният срок за участие е 07.11.2015 г.
Допълнителна информация можете да откриете в сайта на събитието - http://digitalkidz.eu/ , на неговата Facebook страница - https://www.facebook.com/DigitalKidZ.eu, както и в YouTube.
/АМ/
AM1529OT.005
инициатива "Дигитални деца" - конференция
Стратегия за
по-добър интернет
за децата?
Стратегия за по-добър интернет за децата?
Над 10 експерти в областта на информационните технологии и детската педагогика и едно 9-годишно "дигитално дете" ще се съберат на сцената на конференцията Digital KidZ на 7 ноември 2015 г. в зала 3 на НДК, за да обсъдят предизвикателствата, които създават технологиите във възпитанието на децата днес и как да бъдат преодолени.
В сътрудничество с VIVACOM и Samsung, организаторите си поставят амбициозната задача да запознаят децата, техните родители, настойници и учители с рисковете, пред които са изправени децата им в интернет и да ги научат да познават инструментите и начините, по които децата да се защитят или да се справят с тези рискове.
"Децата трябва да развиват своето критично мислене и грамотност в боравенето с цифровите технологии и медии, за да играят активна роля в едно приобщаващо общество. Те се нуждаят от възможност и насоки как да ползват подходящи за тяхната възраст инструменти, които ще им помогнат да ползват интернет безопасно и отговорно," споделя Ивелина Атанасова, организатор на Digital KidZ. "Мерките за осведомяване и развитие на уменията за безопасна работа с интернет следва да се съсредоточат върху приучването на децата към самозащита и лична отговорност в интернет.
Днешните навици на децата в интернет ще са от значение за утрешния цифров свят. Как да ги изградим ще демонстрират експертите на Samsung, които традиционно насърчават децата в станалите запазена марка творчески работилници на Digital KidZ да създават собствена музика на таблет и да напишат своя приказка, програмирайки отново на таблет.
Децата ползват все повече интернет, чрез все по-разнообразни устройства и от все по-ранна възраст. 75 процента от децата на възраст 6-17 години в Европа ползват интернет и докато младежите на 15 и 16 години споделят, че за първи път са ползвали интернет на 11-годишна възраст, то 9-10-годишните споделят, че са започнали да използват интернет, когато са били средно на 7 години. 33 процента от ползващите интернет на възраст между 9 и 16 години казват, че извършват това чрез мобилни телефони или други преносими устройства. Статистиките са внушаващи.
Въпреки това децата все още не се разглеждат като целева група, която си струва инвестициите и данните сочат, че не се полагат необходимите усилия за покриване на нуждите им, включително на по-качествени услуги и интернет съдържание.
"Digital KidZ подпомага развитието на иновативното образование в България, а развивайки него, развиваме и бъдещето на младите българи и им даваме повод да останат в България и да се реализират тук", коментира Веселка Вуткова, директор "Корпоративни комуникации" във VIVACOM, която ще сподели как ученето може да е забавно чрез иновативните платформи VIVA Cognita и VIVA History по време на конференцията след две седмици.
Билетите са Digital KidZ могат да бъдат закупени в официалния сайт на събитието - http://digitalkidz.eu/ .">http://digitalkidz.eu/ .
***
За конференцията:
Digital KidZ е инициатива, която си е поставила за цел да запознае децата, родителите и техните учители с рисковете, пред които са изправени подрастващите в интернет и да ги научат да познават инструментите и начините, по които децата да се защитят или да се справят с тези рискове.
Инициативата включва два форума годишно, посветени на образованието и възпитанието, в чиято програма участват някои от най-добрите експерти в България. Тяхната мисия е да обучат посетителите как да работят с интернет и технологиите, така че те да бъдат извор на възможности и знания за децата им, средство за общуване и инструмент да развиват уменията си и в перспектива да подобрят своите възможности за намиране на работа и за квалификация.
Предвидени са още творчески работилници за деца на възраст 4-10 години, които съпътстват програмата на форума и изложение на неправителствените организации, които работят в областта, засягаща грижата за деца със специални потребности.
Първата годишнина на инициативата организаторите отбелязват с фотоконкурс на тема "Дигиталните деца".
Темата на фотоконкурса провокира хората да покажат чрез своя обектив ежедневието, мечтите и детството на едно съвременно "дигитално дете" - какво им отнемат и какво им дават технологиите.
Седемнадесетте най-харесвани от публиката и журито фотографии ще бъдат отличени с грамота и изложени в центъра на София в периода 17 - 28 ноември в рамките на едноименната изложба "Дигиталните деца".
Изложбата се организира от Newtrend Events - агенция за организация на събития в сферата на дигиталните технологии и уеб съвместно с PR агенция Интеримидж и със съдействието на Дирекция "Култура" в Столична Община.
Крайният срок за участие е 07.11.2015 г.
Допълнителна информация можете да откриете в сайта на събитието - http://digitalkidz.eu/ , на неговата Facebook страница - https://www.facebook.com/DigitalKidZ.eu, както и в YouTube.
/АМ/