ИЗЛОЖБА ЗА ПО-ЧИСТ ВЪЗДУХ ОТКРИВАТ ПОД ТЕПЕТАТА

OT 15:01:31 18-04-2016
AM1501OT.008
Европейска седмица на мобилността - 16-22 септември 2016 г.

ИЗЛОЖБА ЗА ПО-ЧИСТ
ВЪЗДУХ ОТКРИВАТ
ПОД ТЕПЕТАТА


КОИ СА ОСНОВНИТЕ ЗАМЪРСИТЕЛИ И КАКВО НИ ПРИЧИНЯВАТ ТЕ?

18.04.2016 г. Знаете ли, че озонът е сред основните 5 замърсители на атмосферния въздух? Чували ли сте, че шумът причинява високо кръвно налягане и сърдечно-съдови заболявания и така води до 10 000 случая на преждевременна смърт в Европа годишно?

Тези и други любопитни факти, представени с красиви снимки и инфографики, ще образоват пловдивчани в следващия месец.

Изложбата "Избирам по-чист въздух" ще е достъпна от 18 април до 15 май 2016 г. за всички граждани и гости на града. 20-те пана са изложени на т. нар. Малка главна - обновената пешеходна зона на ул. Райко Даскалов, до сградата на БНБ. Изложбата е в рамките на информационната кампания на Европейската комисия "Do the right mix - Придвижвай се разумно!", част от Европейска седмица на мобилността.

На този етап, приоритет на кампанията, която се прави за трета година у нас, е да информира хората за различните източници на замърсяване на въздуха в градовете, за ефекта от него върху човешкото здраве и околната среда, както и за мерките, с които институциите и отделните граждани могат да подпомогнат подобряването качеството на въздуха, особено в големите градове.

Информацията в изложбата е представена в забавен и лесно разбираем вид. Но данните са сериозни и са плод на сътрудничеството на няколко институции - Министерство на околната среда и водите (МОСВ), Изпълнителна агенция по околна среда (ИАОС) и Европейска агенция по околна среда (ЕЕА).

Организаторите от агенция Интеримидж благодарят на Община Пловдив за реализирането на изложбата. Тя отговаря на един от основните приоритети на Община Пловдив във връзка с подобряване състоянието на атмосферния въздух и акустичната обстановка в града - приоритетът за взаимодействие и информиране на населението по въпросите за околната среда.

Общината използва интегрирани и комплексни механизми, за да осигури изпълнението на този и останалите приоритети, които са:

- благоустрояване и създаване на здравословна градска среда;
- изграждане и модернизация на пътната инфраструктура, газификационни и информационно-комуникационни мрежи;
- устойчиво развитие на транспортната схема на Пловдив, завишаване на изискванията към екологичните стандарти на превозните средства от обществения транспорт, както и обновяване и модернизиране на системата за хигиенизиране на уличната мрежа.

ЗА "DO THE RIGHT MIX - ПРИДВИЖВАЙ СЕ РАЗУМНО"

Това е информационна кампания на Европейската комисия, която на национално ниво се координира от Министерството на околната среда и водите и цели да обърне внимание на предимствата при комбинирането на различни видове придвижване - градски транспорт, велосипед, автомобил и пеша.

Комуникационна агенция Интеримидж подготвя и осъществява дейностите в рамките на годишните програми на кампанията от старта й у нас през 2013-та година.

От юни 2015 г. инициативите "Европейска седмица на мобилността" и "Do the Right Mix - Придвижвай се разумно!" се обединяват в по-мащабна и интегрирана кампания за градска мобилност. Идеята е "Европейската седмица на мобилността" да се разшири и допълни с нови, целогодишни дейности, като в същото време се разработи единна платформа за популяризирането на устойчивите начини на придвижване в градовете на Европа.

Международната кампания се подкрепя от генералните дирекции "Мобилност и транспорт" и "Околна среда" на Европейската комисия. Секретариатът на кампанията се управлява от консорциум начело с EUROCITIES, две други градски мрежи (ICLEI и POLIS), специализирана комуникационна агенция (ICF Mostra) и международна екологична организация (Regional Environmental Centre/ "Регионален екологичен център").

Повече за кампанията научете на www.dothemix.bg, www.mobilityweek.eu и www.moew.government.bg


За допълнителна информация:
Ася Моллова
Агенция Интеримидж
02 865 05 86, 089 666 3597
asya.mollova@interimage.bg
/АМ/