Тодор Матев, Директор "Продажби на дребно", "ЧЕЗ Електро България" АД: Новите предизвикателства на енергийния пазар налагат промяна в бизнес моделите на компаниите

BOBSTH 10:53:31 19-10-2017
NP1051BO.001
ЧЕЗ - интервю

Тодор Матев, Директор "Продажби на дребно", "ЧЕЗ Електро България" АД: Новите предизвикателства на енергийния пазар
налагат промяна в бизнес моделите на компаниите


София, 19 октомври /БТА/
- Г-н Матев, "ЧЕЗ Електро България" АД е активен участник в либерализирания електроенергиен пазар като доставчик на електроенергия. Наскоро Дружеството обяви, че преструктурира бизнеса си в България. Какво предизвика необходимостта от тази промяна?
- От 1 ноември тази година "ЧЕЗ Електро България" АД променя своя бизнес модел. Новата структура отразява динамиката и новите предизвикателства на енергийния пазар в България. Либерализацията въведе нова, конкурентна среда за участниците в този процес. Въвеждаме структурната промяна в дейността си, за да отговорим на нарастващите изисквания на клиентите в новите условия. Целта на промяната е осигуряване на по-голямо удобство, професионално, коректно и персонално обслужване на всеки клиент. Преструктурирането се осъществява след обстоен анализ, в пълно съответствие с изискванията на българското законодателство и в изпълнение на Директива 2003/54/ЕС на Европейския съюз, формулираща правилата, свързани с организацията и функционирането на електроенергийния сектор. Дружеството остава част от Групата на ЧЕЗ в България.

- Кои промени от преструктурирането са важни за клиентите?
- Промените, които въвеждаме, са свързани с осигуряване на по-голямо удобство и ефективност при контакт с Дружеството. Във всеки Център за обслужване на клиенти на ЧЕЗ ще има обособени отделни гишета за обслужване на клиенти на "ЧЕЗ Електро България" АД. Освен това, работното време на тези Центрове в 7 областни града се променя. Във Видин, Монтана, Враца, Ловеч, Перник, Кюстендил и Благоевград клиентите ще могат да използват услугите на Центровете всеки понеделник от 08:30 ч. до 18:00 ч., всяка сряда от 08:00 ч. до 17:00 ч., а през останалите работни дни от седмицата от 08:30 ч. до 17:00 ч. За всички останали клиентски центрове работното време остава без промяна. Подробна информация за адресите и работното време на центровете за клиенти на ЧЕЗ ще може да се намери на сайта www.cez.bg.
На телефонния номер на компанията - 0700 10 010, ще бъде активирана отделна линия само за въпроси, свързани с дейността и предоставяните от "ЧЕЗ Електро България" АД услуги. За контакт с Дружеството клиентите ще могат да използват специално създадения нов имейл адрес info@cezelectro.bg.

- Как ще се отразят на клиентите на "ЧЕЗ Електро България" АД промените в обслужването?
- Специалното ни отношение към клиентите няма да се промени. Напротив, промените, които въвеждаме, освен по-голямо удобство за клиентите, целят коректност и бърза реакция от наша страна като търговец на електроенергия. Новата организация на дейността ще осигури по-голяма гъвкавост и динамика в обслужването на клиентите на "ЧЕЗ Електро България" АД на регулиран и свободен пазар на електроенергия.

- Ще има ли промяна във вида и броя на услугите, които предоставяте на клиентите си?
- Както и досега, клиентите на "ЧЕЗ Електро България" АД ще могат да се възползват от всички услуги, разработени и предлагани от дружеството. Като лицензиран търговец на електроенергия на свободен пазар предлагаме конкурентни цени за доставка на електроенергия. Всеки би могъл напълно безплатно да направи регистрация за излизане на свободен пазар на електроенергия. За плащане на задълженията на разположение са над 5 800 каси, както и индивидуален подход, когато някой има затруднения. Предлагаме също 9 начина за безкасово плащане на сметки, значителен брой модерни услуги, сред които електронна фактура, sms проверка на сметка, sms известяване при неплатено задължение и дистанционно обслужване.
Специално внимание бих обърнал на електронната услуга "Енергиен мениджър". Предлагаме този продукт от няколко месеца на нашите клиенти, за да им помогнем да оптимизират енергийното си потребление. Чрез него те получават справка за потреблението на електроенергия за 36 месеца назад, анализ на консумацията с идентифициране на възможностите за спестяване на разходи при прилагане на марки за енергийна ефективност. Вече стартира и съвместната ни кампания с верига специализирани магазини, насочена към стимулиране на клиентите за използване на енергийно ефективни електроуреди. Допълнителна информация за специалните отстъпки за клиентите на "ЧЕЗ Електро България" АД при закупуването на такива уреди от конкретни магазини, ще може да се получи на специализираните гишета, които разкриваме в центровете ни за обслужване на клиенти.
/НП/