АУБ попълни почти 80 процента от планираните места за първокурсници

OT 13:23:01 26-10-2017
NP1321OT.002
АУБ - първокурсници - данни

АУБ попълни почти 80 процента от
планираните места за първокурсници


София, 26 октомври /БТА/
Във връзка с публикации в медиите от последните дни, относно приема на първокурсници в Американския университет в България, от учебното заведение внасят някои уточнения и данни, с цел да се избегне накърняване на името на АУБ като предпочитано учебно заведение, което осигурява качествено образование и отлична реализация на своите възпитаници.
Американският университет в България има квота от МОН за учебната 2017/2018 г. за 300 първокурсници в бакалавърски програми. Това включва прием на два етапа - през есента и през пролетта. При първия етап, през септември 2017 г., са приети 189 първокурсници. Към тях е коректно да се добавят и студентите по програми за обмен и тези, които се местят от други учебни заведения в АУБ в курса си на обучение - с тях бройката нараства до 227.
През пролетната вълна на прием се очакват около 20 нови студенти (това е прогнозно число, на база на приема през предишните години), и допълнителни около 30 обучаващи се по програми за обмен. По този начин, общият брой на студентите, обучаващи се в първи курс, става около 277 и далеч надхвърля 50 процента и се приближава до 80 процента от заявените пред МОН 300 бройки.
За сравнение, през 2016г. ръководството на АУБ поиска от Министерство на образованието и науката разрешение за прием на 260 бакалаври през учебната 2016-2017 г. В отчета към МОН, през октомври 2016 г., е указано, че университетът е приел 209 студенти към онзи момент, само след първа вълна на приема. Това е почти 70 процента от поисканите квоти.
Американският университет в България е известен с високите си критерии за прием, а тази година, в сравнение с последните 8 години, студентите са с най-високи резултати при приема си - както по общи точки, така и като резултати от езиковия тест.
"Ние приемаме студенти само, когато сме убедени, че те могат да се справят в предизвикателна и взискателна академична обстановка. Държим студентите ни да са мотивирани и когато попаднат при нас да се чувстват добре и да се развиват", споделя Президентът на АУБ д-р Стивън Съливан.
АУБ заема водещи позиции в рейтинговата система на Министерство на образованието за шеста поредна година. Според нея, за миналата година (тазгодишните данни още не са излезли) АУБ е на челни позиции и в 5-те направления, които се оценяват, а по Бизнес администрация университетът номер 1 в България. В допълнение, по отношение на реализацията в 4 от 5 направления учебното заведение е с най-ниска безработица, а в 4 от 5 е с най-високи доходи на завършилите.
АУБ е лидер и в рейтингите по реализация на възпитаниците си. След дипломирането си 99,8 процента от завършилите започват работа или продължават обучението си в магистърски или докторски програми. Данните сочат също, че 65 процента от студентите на Американския университет в България получават повече от две предложения за работа или потвърждения за продължаващо обучение, измежду които да избират.

2 СПЕЦИАЛНОСТИ, 2 ДИПЛОМИ,
1 КУРС НА ОБУЧЕНИЕ

Тези успехи се дължат както на високото ниво на образование, което се предлага от АУБ, така и на специфичната американска система на обучение, благодарение на която студентите могат да получат две специалности в рамките на един курс на обучение и на една такса. Техният шанс за реализация се увеличава многократно без разходите за обучението им да се вдигат, а това прави АУБ изключително атрактивен за кандидат-студентите.
На системата с две специалности (и с две дипломи) се дължи и фактът, че официално акредитацията на АУБ е за капацитет от 2 200 студенти общо, във всички курсове и специалности. Реалната бройка на студентите е по-малка, тъй като повечето от студентите се обучават именно по описаната система с две основни специалности, т.е. всеки от тях "заема" две квоти. Това се получава, защото принципът на българските институции е да определят капацитета за бройки на всяка специалност и така да определят общия капацитет на учебното заведение, а не въз основа на броя реални места за студенти в кампуса.


/НП/