Европейската комисия предприе допълнителни стъпки, за да ограничи в още по-голяма степен полето на действие на терористите и престъпниците
OT 14:06:31 20-04-2018
MI1405OT.003
ЕК - тероризъм - престъпност
Европейската комисия предприе допълнителни стъпки, за да ограничи в още по-голяма степен полето на действие на терористите и престъпниците
COMM-REP-BG-PRESS@ec.europa.eu
Уважаеми колеги,
Тази седмица Европейската комисия предприе допълнителни стъпки, за да ограничи в още по-голяма степен полето на действие на терористите и престъпниците - като ги лиши от средствата, от които се нуждаят, за да планират, финансират и извършват престъпления.
По-конкретно Комисията предложи мерки, с които да се укрепи сигурността на картите за самоличност и да се ограничат документните измами, да се предостави достъп на правоприлагащите и съдебните органи до електронни доказателства и финансова информация, да се ограничи допълнително достъпът на терористите до прекурсори на взривни вещества и да се засили контролът върху вноса и износа на огнестрелни оръжия.
В прикачения файл изпращаме информационен документ по темата.
С уважение,
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
European Commission
DG Communication
Representation in Bulgaria
1
Въпроси и отговори
Съюз на сигурност: Комисията представя нови мерки, за да лиши терористите и престъпниците от средства и поле за действие
1. Подобряване на сигурността на личните карти и документите за пребиваване на гражданите на ЕС и членовете на техните семейства
Какво предлага Комисията?
Ключов елемент в борбата срещу тероризма и организираната престъпност е сигурността на документите за пътуване и документите за самоличност, като национални лични карти например. Техните характеристики за сигурност, както и на документите за пребиваване, издадени на европейските граждани и/или членове на техните семейства, понастоящем се различават драстично в отделните държави-членки, като се смята, че 80 милиона европейци в момента притежават лични карти, които не могат да бъдат разчитани на машини, без биометрични идентификатори. За да бъдат ефективни, много от мерките за сигурност на ЕС разчитат на документите за пътуване и самоличност като например систематичните проверки на всички граждани, извършвани на външните граници, използващи Шенгенската информационна система. Това намаля сигурността поради увеличения риск от фалшификация и измама и води до затруднения за гражданите, когато пътуват или се преместват в друга държава-членка.
Затова Комисията предлага мерки за укрепване на защитните елементи на личните карти и документите за пребиваване на гражданите на ЕС, което ще подобри управлението на външните граници на ЕС, защитата срещу фалшифициране и измамите с документи и ще направи по-трудно използването или копирането на такива документи. Това би било от полза за сигурността на всички граждани, публични органи и предприятия и същевременно би улеснило гражданите на ЕС да се движат и да пребивават свободно в Съюза, тъй като по-надеждните документи ще бъдат по-лесно приети.
Предлага ли Комисията да замени националните документи за самоличност с европейски такива?
Не, Комисията не предлага създаването на европейски лични карти. Документите за самоличност ще продължат да бъдат национални и ще биват издавани от съответния национален орган, но тъй като те позволяват на всички граждани на ЕС да преминават външните граници на ЕС, както и да пътуват и пребивават навсякъде в ЕС, държавите-членки ще трябва да гарантират, че издадените документи отговарят на нови стандарти, наложени на равнище ЕС, и са съобразени с международните стандарти за пътни документи, определени от Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО).
Ще бъдат ли задължени държавите-членки, които понастоящем не издават лични карти, да започнат да правят това?
2
Не, предложението не създава задължение за държавите-членки да въвеждат лични карти. Единствено тези, които вече издават лични карти на своите граждани, са засегнати от предложените мерки. Ако държава-членка издава лични карти, позволяващи на гражданите си да пътуват, тя трябва да гарантира, че те отговарят на минимален набор от защитни елементи.
Как биометричните данни ще направят документите по-сигурни?
Предложеното включване на два различни комплекта биометрични данни - лицеви и пръстови отпечатъци - е основна характеристика за сигурност за документите за самоличност и пребиваване, като според проучванията на ИКАО са и най-сигурният начин за проверка на самоличността на едно лице и автентичността на документа за пътуване. Макар че детайлите, свързани с дизайна на националните карти, остават изцяло в ръцете на отделните държави-членки, предложението следва подход, подобен на този, който вече се прилага от ЕС за сигурността на паспортите.
Биометричните идентификатори като изображения на лице и пръстови отпечатъци вече са включени в паспортите на ЕС, като изображението на лицето, запазено в чипа, се сравнява с снимката, отпечатана върху документа, за да се провери визуално самоличността на притежателя на документа. Ако тази проверка не даде убедителен резултат, отпечатъците от пръсти са допълнителен идентификатор, тъй като проучванията показват, че те остават незасегнати от времето, докато външният вид на лицето се променя.
По-сигурните документи ще улеснят граждани на ЕС и правото на членовете на техните семейства да се движат и да пребивават свободно в Съюза, тъй като документите ще се считат за по-надеждни и следователно ще биват по-лесно приемани.
Ще бъде ли възможно в бъдеще да се пътува в рамките на ЕС само с документ за пребиваване?
Не, документите за пребиваване доказват правото на пребиваване в държава-членка, но не позволяват пътуването. Гражданите на ЕС ще трябва да пътуват с валидна национална лична карта или паспорт.
Какви са гаранциите за защита на личните данни?
Новите европейски правила за защита на данните ще бъдат приложими при изпълняването на новите разпоредби относно личните карти и документите за пребиваване. По-конкретно, всички лица ще имат достъп до обработените им лични данни и възможността да ги проверят и ако е необходимо, да ги поправят или изтрият.
Що се отнася до включването на биометрични данни за пръстовите отпечатъци ще бъдат въведени специфични предпазни мерки, а държавите-членки следва да използват квалифициран и упълномощен персонал, който да събира тези данни и да гарантира, че процедурите гарантират достойнството на съответното лице.
Използването на биометрични данни следва да бъде ограничено до необходимостта да се провери автентичността на документа и / или да се установи самоличността на лицето.
2. Подобряване на трансграничния достъп до финансова информация на правоприлагащите органи
3
Защо трябва да се подобри достъпът до финансови данни?
Престъпници и терористи, действащи в държавите-членки, могат да прехвърлят средства между различни банкови сметки в рамките на няколко часа, за да подготвят своите действия или да изпират приходите от престъпления. Броят на трансграничните случаи, свързани с необходимостта от достъп до финансова информация, също нараства все повече.
Текущият механизъм прави достъпа и обмена на финансова информация твърде бавни в сравнение с нужното време, за което могат да се прехвърлят средства в Европа и в световен мащаб. Получената информация често е непълна и/или е твърде късно, а в някои държави-членки може да отнеме седмици или месеци, за да достигне необходимата информация. Понастоящем органите, отговорни за предотвратяването, разкриването, разследването или наказването на престъпления нямат пряк достъп до тази информация, а това пряко възпира дейността им да разследват сериозни престъпления, да разрушават престъпни дейности, да прегрупират терористични парцели или да откриват и замразяват приходите от престъпления. Наложително е правоприлагащите органи да имат достъп до най-важните финансови данни възможно най-бързо, за да завършат разследванията си и да се борят срещу финансирането на тероризма и тежките престъпления.
Увеличаването на броя на успешните наказателни разследвания ще доведе до повече присъди и конфискации на имущество, което ще допринесе за прекъсването на престъпните дейности и ще повиши сигурността в целия ЕС.
Къде се вмества предложението в настоящата рамка на ЕС за борба с изпирането на пари и финансирането на тероризма?
Европейският съюз вече предприе няколко стъпки за борба с изпирането на пари и финансирането на тероризма съгласно Плана за действие на Комисията за засилване на борбата с финансирането на тероризма, представен на 2 февруари 2016 г.
Каква е ролята на Европол?
Европол не провежда наказателни разследвания, а подкрепя действията на държавите-членки, макар да е възпрепятстван да използва пълния потенциал на своите аналитични възможности, без достъп до финансова информация, включително тази, съдържаща се в националните регистри за централизирани банкови сметки и в системите за извличане на данни.
Съгласно новите мерки, Европол ще има непряк достъп до регистрите на банкови сметки чрез националните звена по държавите-членки, които ще бъдат задължени да гарантират, че отговарят на тези искания. Исканията, отправени от Европол, трябва да бъдат обосновани и в рамките на отговорностите, с които разполагат.
3. Затягане на правилата за прекурсорите на взривните вещества
Защо трябва да бъдат подобрени съществуващите правила?
През 2013 г. ЕС въведе правила за ограничаване на достъпа до прекурсорите на взривни вещества, които биха могли да се използват за производство на "домашно изработени експлозиви". Тези правила изискват всяка подозрителна сделка да бъде докладвана на съответните органи. Макар тези ограничения и контрол да помогнаха за намаляването на количеството прекурсори на разположение на широката общественост, и доведоха до
4
увеличаване на отчетите за съмнителни транзакции, те се оказаха недостатъчни, за да сведе до минимум злоупотребата с тези вещества. Заплахата за сигурността непрекъснато се развива, като терористите използват различни тактики и разработват нови рецепти и техники за създаване на бомби. Съществуват например доклади за терористи и престъпници, които се опитват да купуват химикали в държавите-членки с по-леки ограничения или онлайн, където е по-трудно правилата да се прилагат правилно. При много атаки през последните години домашните взривни вещества бяха използвани от терористи и престъпници, което изисква по-стриктни и по-единни правила, които биха помогнали да се запълнят пропуските в законите и да се лишат потенциалните терористи от средствата за извършване на техните жестоки престъпления.
Как новите мерки ще подобрят правилата за експлозивните прекурсори?
За да отговори на тази нова среда за сигурност и дори да ограничи достъпа до опасни вещества, Комисията предложи подобряване на съществуващите правила чрез:
- Разширяване на броя на ограничените вещества чрез добавяне на два нови прекурсора към списъка, с възможност за добавяне на още в по-късен етап;
- Поясняване, че онлайн операторите и продажбите са обхванати по същия начин от ограничените правила и задължения на регламента, както всички други;
- Ограничаване на достъпа на широката общественост, като прекурсорите ще може да се закупуват само с лиценз. Условията за предоставяне на лицензи също са затегнати и ще включват внимателни проверки на сигурността и съдимостта;
- Прекратяване на съществуващият слаб регистрационен режим, при който потребителят трябва само да покаже документ за самоличност, за да купи прекурсор, което е крайно недостатъчно за сигурността;
- По-бързо и по-добро споделяне на информация, като е задължително да се извършват проверки при продажбата и да се предупреждава следващият участник във веригата за доставки, че даден продукт е обект на ограничения на ЕС. В случай на съмнителна сделка икономическите оператори ще бъдат задължени да докладват на отговорните органи в рамките на 24 часа. Предложените мерки изискват също да се извършват инспекции, да се провежда обучение и да се организират действия за повишаване на осведомеността и сигурността.
4. По-силен контрол върху вноса и износа на огнестрелни оръжия
Какво предлага Комисията?
Комисията препоръчва на държавите-членки по-ефективно и по-добре да прилагат Регламента за износ и внос на огнестрелни оръжия за граждански цели от 2012 г., който има за цел да подобри контролните процедури и обмена на информация, както и проследимостта и сътрудничеството в борбата срещу трафика на огнестрелни оръжия. Като част от прилагането на препоръката държавите-членки следва да:
- проверяват лицата, кандидатстващи за разрешение за износ, чрез използване на Европейската информационна система за съдимост (ECRIS);
5
- проверяват откази на разрешение за износ от други държави-членки и редовно да уведомяват за свои откази други държави-членки;
- да включват ясна, постоянна и уникална маркировка на огнестрелното оръжие и, при възможност, допълнителна маркировка за идентифициране на страната и годината на вноса;
- да се създадат електронна система за подаване на заявления за разрешения за износ и единна национална база данни за одобрения и откази;
- да събират на годишна база (до 1 юли всяка година) статистически данни за броя на разрешенията и отказите и количествата на износа и вноса на огнестрелни оръжия по произход или дестинация.
Повече информация:
На български език
Съобщение за медиите (IP/18/3301)
На английски език
Информационен документ - Съюз на сигурност - Европа, която закриля
Информационен документ - Съюз на сигурност - Лишаване на терористите от средства за действие
Доклад - Четиринадесети доклад за напредъка в създаването на ефективен и истински съюз на сигурност
Директива относно използването на финансова и друга информация за предотвратяване, откриване, разследване или наказателното преследване на някои престъпления
Регламент за подобряване на сигурността на картите за самоличност и документите за пребиваване на гражданите на ЕС и членовете на техните семейства
? Оценка на въздействието към предложението за подобряване на сигурността на картите за самоличност и документите за пребиваване на гражданите на ЕС и членовете на техните семейства
Регламент относно предлагането на пазара и използването на прекурсори на взривни вещества.
? Приложения към предложението за регламент относно предлагането на пазара и използването на прекурсори на взривни вещества
6
Препоръка на Комисията за незабавни стъпки за подобряване на сигурността на мерките за износ, внос и транзит на огнестрелни оръжия, техни части и основни компоненти и боеприпаси
Съюз на сигурност: Комисията представя нови правила на ЕС за достъп до електронни доказателства
Информационен документ - Съюз на сигурност - Улесняване на достъпа до електронни доказателства
/МИМ/
MI1405OT.003
ЕК - тероризъм - престъпност
Европейската комисия предприе допълнителни стъпки, за да ограничи в още по-голяма степен полето на действие на терористите и престъпниците
COMM-REP-BG-PRESS@ec.europa.eu
Уважаеми колеги,
Тази седмица Европейската комисия предприе допълнителни стъпки, за да ограничи в още по-голяма степен полето на действие на терористите и престъпниците - като ги лиши от средствата, от които се нуждаят, за да планират, финансират и извършват престъпления.
По-конкретно Комисията предложи мерки, с които да се укрепи сигурността на картите за самоличност и да се ограничат документните измами, да се предостави достъп на правоприлагащите и съдебните органи до електронни доказателства и финансова информация, да се ограничи допълнително достъпът на терористите до прекурсори на взривни вещества и да се засили контролът върху вноса и износа на огнестрелни оръжия.
В прикачения файл изпращаме информационен документ по темата.
С уважение,
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
European Commission
DG Communication
Representation in Bulgaria
1
Въпроси и отговори
Съюз на сигурност: Комисията представя нови мерки, за да лиши терористите и престъпниците от средства и поле за действие
1. Подобряване на сигурността на личните карти и документите за пребиваване на гражданите на ЕС и членовете на техните семейства
Какво предлага Комисията?
Ключов елемент в борбата срещу тероризма и организираната престъпност е сигурността на документите за пътуване и документите за самоличност, като национални лични карти например. Техните характеристики за сигурност, както и на документите за пребиваване, издадени на европейските граждани и/или членове на техните семейства, понастоящем се различават драстично в отделните държави-членки, като се смята, че 80 милиона европейци в момента притежават лични карти, които не могат да бъдат разчитани на машини, без биометрични идентификатори. За да бъдат ефективни, много от мерките за сигурност на ЕС разчитат на документите за пътуване и самоличност като например систематичните проверки на всички граждани, извършвани на външните граници, използващи Шенгенската информационна система. Това намаля сигурността поради увеличения риск от фалшификация и измама и води до затруднения за гражданите, когато пътуват или се преместват в друга държава-членка.
Затова Комисията предлага мерки за укрепване на защитните елементи на личните карти и документите за пребиваване на гражданите на ЕС, което ще подобри управлението на външните граници на ЕС, защитата срещу фалшифициране и измамите с документи и ще направи по-трудно използването или копирането на такива документи. Това би било от полза за сигурността на всички граждани, публични органи и предприятия и същевременно би улеснило гражданите на ЕС да се движат и да пребивават свободно в Съюза, тъй като по-надеждните документи ще бъдат по-лесно приети.
Предлага ли Комисията да замени националните документи за самоличност с европейски такива?
Не, Комисията не предлага създаването на европейски лични карти. Документите за самоличност ще продължат да бъдат национални и ще биват издавани от съответния национален орган, но тъй като те позволяват на всички граждани на ЕС да преминават външните граници на ЕС, както и да пътуват и пребивават навсякъде в ЕС, държавите-членки ще трябва да гарантират, че издадените документи отговарят на нови стандарти, наложени на равнище ЕС, и са съобразени с международните стандарти за пътни документи, определени от Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО).
Ще бъдат ли задължени държавите-членки, които понастоящем не издават лични карти, да започнат да правят това?
2
Не, предложението не създава задължение за държавите-членки да въвеждат лични карти. Единствено тези, които вече издават лични карти на своите граждани, са засегнати от предложените мерки. Ако държава-членка издава лични карти, позволяващи на гражданите си да пътуват, тя трябва да гарантира, че те отговарят на минимален набор от защитни елементи.
Как биометричните данни ще направят документите по-сигурни?
Предложеното включване на два различни комплекта биометрични данни - лицеви и пръстови отпечатъци - е основна характеристика за сигурност за документите за самоличност и пребиваване, като според проучванията на ИКАО са и най-сигурният начин за проверка на самоличността на едно лице и автентичността на документа за пътуване. Макар че детайлите, свързани с дизайна на националните карти, остават изцяло в ръцете на отделните държави-членки, предложението следва подход, подобен на този, който вече се прилага от ЕС за сигурността на паспортите.
Биометричните идентификатори като изображения на лице и пръстови отпечатъци вече са включени в паспортите на ЕС, като изображението на лицето, запазено в чипа, се сравнява с снимката, отпечатана върху документа, за да се провери визуално самоличността на притежателя на документа. Ако тази проверка не даде убедителен резултат, отпечатъците от пръсти са допълнителен идентификатор, тъй като проучванията показват, че те остават незасегнати от времето, докато външният вид на лицето се променя.
По-сигурните документи ще улеснят граждани на ЕС и правото на членовете на техните семейства да се движат и да пребивават свободно в Съюза, тъй като документите ще се считат за по-надеждни и следователно ще биват по-лесно приемани.
Ще бъде ли възможно в бъдеще да се пътува в рамките на ЕС само с документ за пребиваване?
Не, документите за пребиваване доказват правото на пребиваване в държава-членка, но не позволяват пътуването. Гражданите на ЕС ще трябва да пътуват с валидна национална лична карта или паспорт.
Какви са гаранциите за защита на личните данни?
Новите европейски правила за защита на данните ще бъдат приложими при изпълняването на новите разпоредби относно личните карти и документите за пребиваване. По-конкретно, всички лица ще имат достъп до обработените им лични данни и възможността да ги проверят и ако е необходимо, да ги поправят или изтрият.
Що се отнася до включването на биометрични данни за пръстовите отпечатъци ще бъдат въведени специфични предпазни мерки, а държавите-членки следва да използват квалифициран и упълномощен персонал, който да събира тези данни и да гарантира, че процедурите гарантират достойнството на съответното лице.
Използването на биометрични данни следва да бъде ограничено до необходимостта да се провери автентичността на документа и / или да се установи самоличността на лицето.
2. Подобряване на трансграничния достъп до финансова информация на правоприлагащите органи
3
Защо трябва да се подобри достъпът до финансови данни?
Престъпници и терористи, действащи в държавите-членки, могат да прехвърлят средства между различни банкови сметки в рамките на няколко часа, за да подготвят своите действия или да изпират приходите от престъпления. Броят на трансграничните случаи, свързани с необходимостта от достъп до финансова информация, също нараства все повече.
Текущият механизъм прави достъпа и обмена на финансова информация твърде бавни в сравнение с нужното време, за което могат да се прехвърлят средства в Европа и в световен мащаб. Получената информация често е непълна и/или е твърде късно, а в някои държави-членки може да отнеме седмици или месеци, за да достигне необходимата информация. Понастоящем органите, отговорни за предотвратяването, разкриването, разследването или наказването на престъпления нямат пряк достъп до тази информация, а това пряко възпира дейността им да разследват сериозни престъпления, да разрушават престъпни дейности, да прегрупират терористични парцели или да откриват и замразяват приходите от престъпления. Наложително е правоприлагащите органи да имат достъп до най-важните финансови данни възможно най-бързо, за да завършат разследванията си и да се борят срещу финансирането на тероризма и тежките престъпления.
Увеличаването на броя на успешните наказателни разследвания ще доведе до повече присъди и конфискации на имущество, което ще допринесе за прекъсването на престъпните дейности и ще повиши сигурността в целия ЕС.
Къде се вмества предложението в настоящата рамка на ЕС за борба с изпирането на пари и финансирането на тероризма?
Европейският съюз вече предприе няколко стъпки за борба с изпирането на пари и финансирането на тероризма съгласно Плана за действие на Комисията за засилване на борбата с финансирането на тероризма, представен на 2 февруари 2016 г.
Каква е ролята на Европол?
Европол не провежда наказателни разследвания, а подкрепя действията на държавите-членки, макар да е възпрепятстван да използва пълния потенциал на своите аналитични възможности, без достъп до финансова информация, включително тази, съдържаща се в националните регистри за централизирани банкови сметки и в системите за извличане на данни.
Съгласно новите мерки, Европол ще има непряк достъп до регистрите на банкови сметки чрез националните звена по държавите-членки, които ще бъдат задължени да гарантират, че отговарят на тези искания. Исканията, отправени от Европол, трябва да бъдат обосновани и в рамките на отговорностите, с които разполагат.
3. Затягане на правилата за прекурсорите на взривните вещества
Защо трябва да бъдат подобрени съществуващите правила?
През 2013 г. ЕС въведе правила за ограничаване на достъпа до прекурсорите на взривни вещества, които биха могли да се използват за производство на "домашно изработени експлозиви". Тези правила изискват всяка подозрителна сделка да бъде докладвана на съответните органи. Макар тези ограничения и контрол да помогнаха за намаляването на количеството прекурсори на разположение на широката общественост, и доведоха до
4
увеличаване на отчетите за съмнителни транзакции, те се оказаха недостатъчни, за да сведе до минимум злоупотребата с тези вещества. Заплахата за сигурността непрекъснато се развива, като терористите използват различни тактики и разработват нови рецепти и техники за създаване на бомби. Съществуват например доклади за терористи и престъпници, които се опитват да купуват химикали в държавите-членки с по-леки ограничения или онлайн, където е по-трудно правилата да се прилагат правилно. При много атаки през последните години домашните взривни вещества бяха използвани от терористи и престъпници, което изисква по-стриктни и по-единни правила, които биха помогнали да се запълнят пропуските в законите и да се лишат потенциалните терористи от средствата за извършване на техните жестоки престъпления.
Как новите мерки ще подобрят правилата за експлозивните прекурсори?
За да отговори на тази нова среда за сигурност и дори да ограничи достъпа до опасни вещества, Комисията предложи подобряване на съществуващите правила чрез:
- Разширяване на броя на ограничените вещества чрез добавяне на два нови прекурсора към списъка, с възможност за добавяне на още в по-късен етап;
- Поясняване, че онлайн операторите и продажбите са обхванати по същия начин от ограничените правила и задължения на регламента, както всички други;
- Ограничаване на достъпа на широката общественост, като прекурсорите ще може да се закупуват само с лиценз. Условията за предоставяне на лицензи също са затегнати и ще включват внимателни проверки на сигурността и съдимостта;
- Прекратяване на съществуващият слаб регистрационен режим, при който потребителят трябва само да покаже документ за самоличност, за да купи прекурсор, което е крайно недостатъчно за сигурността;
- По-бързо и по-добро споделяне на информация, като е задължително да се извършват проверки при продажбата и да се предупреждава следващият участник във веригата за доставки, че даден продукт е обект на ограничения на ЕС. В случай на съмнителна сделка икономическите оператори ще бъдат задължени да докладват на отговорните органи в рамките на 24 часа. Предложените мерки изискват също да се извършват инспекции, да се провежда обучение и да се организират действия за повишаване на осведомеността и сигурността.
4. По-силен контрол върху вноса и износа на огнестрелни оръжия
Какво предлага Комисията?
Комисията препоръчва на държавите-членки по-ефективно и по-добре да прилагат Регламента за износ и внос на огнестрелни оръжия за граждански цели от 2012 г., който има за цел да подобри контролните процедури и обмена на информация, както и проследимостта и сътрудничеството в борбата срещу трафика на огнестрелни оръжия. Като част от прилагането на препоръката държавите-членки следва да:
- проверяват лицата, кандидатстващи за разрешение за износ, чрез използване на Европейската информационна система за съдимост (ECRIS);
5
- проверяват откази на разрешение за износ от други държави-членки и редовно да уведомяват за свои откази други държави-членки;
- да включват ясна, постоянна и уникална маркировка на огнестрелното оръжие и, при възможност, допълнителна маркировка за идентифициране на страната и годината на вноса;
- да се създадат електронна система за подаване на заявления за разрешения за износ и единна национална база данни за одобрения и откази;
- да събират на годишна база (до 1 юли всяка година) статистически данни за броя на разрешенията и отказите и количествата на износа и вноса на огнестрелни оръжия по произход или дестинация.
Повече информация:
На български език
Съобщение за медиите (IP/18/3301)
На английски език
Информационен документ - Съюз на сигурност - Европа, която закриля
Информационен документ - Съюз на сигурност - Лишаване на терористите от средства за действие
Доклад - Четиринадесети доклад за напредъка в създаването на ефективен и истински съюз на сигурност
Директива относно използването на финансова и друга информация за предотвратяване, откриване, разследване или наказателното преследване на някои престъпления
Регламент за подобряване на сигурността на картите за самоличност и документите за пребиваване на гражданите на ЕС и членовете на техните семейства
? Оценка на въздействието към предложението за подобряване на сигурността на картите за самоличност и документите за пребиваване на гражданите на ЕС и членовете на техните семейства
Регламент относно предлагането на пазара и използването на прекурсори на взривни вещества.
? Приложения към предложението за регламент относно предлагането на пазара и използването на прекурсори на взривни вещества
6
Препоръка на Комисията за незабавни стъпки за подобряване на сигурността на мерките за износ, внос и транзит на огнестрелни оръжия, техни части и основни компоненти и боеприпаси
Съюз на сигурност: Комисията представя нови правила на ЕС за достъп до електронни доказателства
Информационен документ - Съюз на сигурност - Улесняване на достъпа до електронни доказателства
/МИМ/