Мария Габриел: Договорихме нови по-модерни и справедливи правила за аудиовизуалния сектор в Европа
OT 15:59:31 07-06-2018
ES1557OT.037
ЕС - аудиовизуални медийни услуги
Мария Габриел: Договорихме нови по-модерни
и справедливи правила за аудиовизуалния сектор
в Европа
София/Брюксел, 7 юни /БТА/
Късно снощи приключиха преговорите между Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета по ревизията на директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Българският еврокомисар по цифровата икономика и общество Мария Габриел, отговаряща по темата, обясни, че с последните решени технически проблеми преговорите приключват успешно.
Настоящите правила съществуват от края на 1980 г. и са преразглеждани няколко пъти оттогава, за да се приспособят към непрекъснатата трансформация на сектора, по-специално чрез неговата цифровизация и разработването на нови средства за достъп до аудиовизуално съдържание.
Промените в директивата са многобройни и включват:
- Разширяване на някои разпоредби към платформите за видео по заявка. Например, Facebook и Youtubе ще трябва да въведат мерки за защита на непълнолетните от вредно съдържание или да предпазят широката общественост от подбуждане към насилие или омраза
- По същия начин защитата на непълнолетните е увеличена за програмите на телевизионните оператори и платформите за видео по заявка.
- Правилата за реклама са засилени с цел да се защитят децата от неподходящи аудиовизуални търговски съобщения, например за храни с високо съдържание на мазнини, сол / натрий или захари. Рекламата на тютюн остава забранена във всички видове медии. Държавите-членки имат свободата да прилагат по-строги правила, забраняващи рекламирането на алкохол.
"Европейската култура също печели, тъй като телевизионните оператори ще продължат да бъдат задължени да излъчват европейски произведения в
поне 50% от зрителското време (включително национално съдържание). Услугите "Видео по заявка" ще трябва да гарантират дял от най-малко 30% от европейското съдържание в своите каталози и да осигурят добра видимост на европейското съдържание в своите оферти", коментира българският еврокомисар Мария Габриел.
След официалното потвърждаване от Съвета и гласуването в пленарна зала на Европейския парламент, новите правила ще трябва да бъдат транспонирани в националното законодателство на държавите членки.
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
/ЕС/
ES1557OT.037
ЕС - аудиовизуални медийни услуги
Мария Габриел: Договорихме нови по-модерни
и справедливи правила за аудиовизуалния сектор
в Европа
София/Брюксел, 7 юни /БТА/
Късно снощи приключиха преговорите между Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета по ревизията на директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Българският еврокомисар по цифровата икономика и общество Мария Габриел, отговаряща по темата, обясни, че с последните решени технически проблеми преговорите приключват успешно.
Настоящите правила съществуват от края на 1980 г. и са преразглеждани няколко пъти оттогава, за да се приспособят към непрекъснатата трансформация на сектора, по-специално чрез неговата цифровизация и разработването на нови средства за достъп до аудиовизуално съдържание.
Промените в директивата са многобройни и включват:
- Разширяване на някои разпоредби към платформите за видео по заявка. Например, Facebook и Youtubе ще трябва да въведат мерки за защита на непълнолетните от вредно съдържание или да предпазят широката общественост от подбуждане към насилие или омраза
- По същия начин защитата на непълнолетните е увеличена за програмите на телевизионните оператори и платформите за видео по заявка.
- Правилата за реклама са засилени с цел да се защитят децата от неподходящи аудиовизуални търговски съобщения, например за храни с високо съдържание на мазнини, сол / натрий или захари. Рекламата на тютюн остава забранена във всички видове медии. Държавите-членки имат свободата да прилагат по-строги правила, забраняващи рекламирането на алкохол.
"Европейската култура също печели, тъй като телевизионните оператори ще продължат да бъдат задължени да излъчват европейски произведения в
поне 50% от зрителското време (включително национално съдържание). Услугите "Видео по заявка" ще трябва да гарантират дял от най-малко 30% от европейското съдържание в своите каталози и да осигурят добра видимост на европейското съдържание в своите оферти", коментира българският еврокомисар Мария Габриел.
След официалното потвърждаване от Съвета и гласуването в пленарна зала на Европейския парламент, новите правила ще трябва да бъдат транспонирани в националното законодателство на държавите членки.
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
/ЕС/