Образование и обучение в Европа: Държавите членки постигнаха допълнителен напредък
OT 12:58:31 17-10-2018
KL1258OT.012
Представителство на ЕК в България - прессъобщение
Образование и обучение в Европа:
Държавите членки постигнаха
допълнителен напредък
COMM-REP-BG-PRESS@ec.europa.eu
Уважаеми колеги,
Вчера Европейската комисия публикува изданието за 2018г. на ежегодния обзор за образованието и обучението в ЕС (Education and Training Monitor). В Обзора за 2018г. се посочва, че държавите членки са постигнали допълнителен напредък към определените за 2020 г. цели. Все пак, разликите между държавите и вътре в тях продължават да съществуват, което показва нуждата от допълнителни реформи.
В тази връзка приложено Ви изпращаме съобщението за медиите заедно с информационен документ за България.
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
European Commission
DG Communication
Representation in Bulgaria
Европейска комисия - Съобщение за медиите
Образование и обучение в Европа: Държавите членки постигнаха допълнителен напредък
Брюксел, 16 октомври 2018 г.
Изданието за 2018 г. на обзора на Европейската комисия за образованието и обучението, публикувано днес, се посочва, че държавите членки са постигнали допълнителен напредък към определените за 2020 г. цели на ЕС.
Европейската комисия помага на държавите членки да гарантират, че образователните им системи постигат желаните резултати. Обзорът - ежегодното водещо издание на ЕС в областта на образованието и обучението, е важен елемент от тази работа. Гражданското образование е основният акцент на тазгодишния доклад, който отразява ролята на образованието за засилването на ангажираността и приобщаването, и за разбирането на правата на гражданите. Чрез редица примери обзорът показва, че държавите членки полагат усилия, за да осигурят условия младите хора да научат как работят нашите демокрации и институции и какви ценности са в основата на изграждането на Европейския съюз. Последното издание на обзора показва също така, че държавите членки са постигнали допълнителен напредък за постигане на целите за реформиране и модернизиране на образователните системи, които ЕС си поставя за 2020 г., като са постигнали или са се доближили много до някои от тях.
Комисарят на ЕС по въпросите на образованието, културата, младежта и спорта Тибор Наврачич заяви: " Радвам се, че държавите членки работят усилено, за да постигнат своите договорени цели за образованието за 2020 г. и за да дадат на младите хора възможност да станат ангажирани членове на нашите общества - което е особено насърчаващо предвид наближаването на изборите за Европейски парламент през следващата година. Горд съм, че заедно можем да дадем нов тласък за постигането на тази цел: по-рано тази година държавите членки приеха препоръка, която бях предложил, за насърчаване на общите ценности, приобщаващото образование и европейското измерение на преподаването."
Изданието за 2018 г. на обзора за образованието и обучението показва, че държавите членки отново са отбелязали напредък към постигането на основните си цели. Все пак, разликите между държавите и вътре в тях продължават да съществуват, което показва нуждата от допълнителни реформи. Това се отнася най-вече за основните умения, където са необходими по-големи усилия, за да се гарантира, че младите хора усвояват добре четене, писане и математика, което е предпоставка, за да станат те активни и отговорни граждани.
Делът на учениците, които преждевременно са напуснали училище без диплома през 2017 г. спадна до 10,6 %, което е много близко до целта от по-малко от 10 % до 2020 г. Това обаче все още означава, че повече от един на всеки десет ученици са изправени пред тежки перспективи за допълнително образование или за солидно навлизане на пазара на труда, включително поради по-малкото възможности за учене за възрастни.
Процентът на лицата, завършващи висше образование, се увеличи до 39,9 %, като почти достигна целта от 40 %, договорена за 2020. А 95,5 % от децата на възраст четири и повече години са взели участие в образованието и грижите в ранна детска възраст, което е малко над целта от поне 95 %.
Обзорът на образованието и обучението показва и какви средства изразходват държавите членки за образование, което е важна инвестиция в икономическото и социалното развитие. През 2016 г. публичното финансиране за образование се увеличи с 0,5 % в реално изражение в сравнение с предходната година. Много държави членки обаче все още инвестират в образованието по-малко в сравнение с периода преди икономическата криза и тринадесет държави членки действително изразходват по-малко средства за него.
Контекст
Изготвеният от Комисията "Обзор на образованието и обучението за 2018 г." е седмото издание на този годишен доклад, показващ развитието на системите за образование и обучение в ЕС чрез обединяване на широк спектър от данни. Чрез него се измерва напредъкът на ЕС по постигането на шестте цели за образованието и обучението до 2020 г.: Анализът на предизвикателствата и
тенденциите в образованието, отбелязани в обзора, спомага за информирано разглеждане на въпросите на образованието в ежегодния процес на европейския семестър. Освен това той ще спомогне да се определи в кои направления следва да бъде насочено финансирането от ЕС за образованието, обучението и уменията в следващия дългосрочен бюджет на ЕС.
В обзора се анализират основните предизвикателства пред европейските образователни системи и се представят политики, благодарение на които тези системи могат да отговорят по-добре на обществените нужди и нуждите на пазара на труда. Докладът включва сравнение между различните държави, 28 подробни доклада за отделните държави и специален уебсайт с допълнителни данни и информация.
Образованието е на челно място в политическата програма на ЕС. Комисията работи с държавите членки на пълна скорост за изграждането на Европейско пространство на образование до 2025 г., което да допринесе за по-добро обучение, сътрудничество и върхови постижения. Става въпрос и за създаването на възможности за всички, укрепването на ценности и предоставянето на възможност на младите хора да развият европейска идентичност. Реформите, насърчавани от обзора на образованието и обучението, имат ключова роля в това отношение. Наред с Европейското пространство на образование, програмата "Еразъм+", европейските структурни и инвестиционни фондове, в това число Инициативата за младежка заетост, Европейският корпус за солидарност, както и " Хоризонт 2020" и Европейският институт за иновации и технологии спомагат за стимулиране на инвестициите и оказват подкрепа по приоритетите на политиката в областта на образованието.
С цел да подкрепи по-големите амбиции в тази област, Комисията е предложила значително увеличаване на финансирането за младите хора и за обучението в следващия дългосрочен бюджет на ЕС.
За повече информация
Уебсайт на обзора на образованието и обучението
IP/18/6132
Лица за контакти с медиите:
Nathalie VANDYSTADT (+32 2 296 70 83)
Joseph WALDSTEIN (+ 32 2 29 56184)
Въпроси на граждани: Europe Direct на телефон 00 800 67 89 10 11 или на електронния адрес на информационната служба
/КЛ/
KL1258OT.012
Представителство на ЕК в България - прессъобщение
Образование и обучение в Европа:
Държавите членки постигнаха
допълнителен напредък
COMM-REP-BG-PRESS@ec.europa.eu
Уважаеми колеги,
Вчера Европейската комисия публикува изданието за 2018г. на ежегодния обзор за образованието и обучението в ЕС (Education and Training Monitor). В Обзора за 2018г. се посочва, че държавите членки са постигнали допълнителен напредък към определените за 2020 г. цели. Все пак, разликите между държавите и вътре в тях продължават да съществуват, което показва нуждата от допълнителни реформи.
В тази връзка приложено Ви изпращаме съобщението за медиите заедно с информационен документ за България.
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
European Commission
DG Communication
Representation in Bulgaria
Европейска комисия - Съобщение за медиите
Образование и обучение в Европа: Държавите членки постигнаха допълнителен напредък
Брюксел, 16 октомври 2018 г.
Изданието за 2018 г. на обзора на Европейската комисия за образованието и обучението, публикувано днес, се посочва, че държавите членки са постигнали допълнителен напредък към определените за 2020 г. цели на ЕС.
Европейската комисия помага на държавите членки да гарантират, че образователните им системи постигат желаните резултати. Обзорът - ежегодното водещо издание на ЕС в областта на образованието и обучението, е важен елемент от тази работа. Гражданското образование е основният акцент на тазгодишния доклад, който отразява ролята на образованието за засилването на ангажираността и приобщаването, и за разбирането на правата на гражданите. Чрез редица примери обзорът показва, че държавите членки полагат усилия, за да осигурят условия младите хора да научат как работят нашите демокрации и институции и какви ценности са в основата на изграждането на Европейския съюз. Последното издание на обзора показва също така, че държавите членки са постигнали допълнителен напредък за постигане на целите за реформиране и модернизиране на образователните системи, които ЕС си поставя за 2020 г., като са постигнали или са се доближили много до някои от тях.
Комисарят на ЕС по въпросите на образованието, културата, младежта и спорта Тибор Наврачич заяви: " Радвам се, че държавите членки работят усилено, за да постигнат своите договорени цели за образованието за 2020 г. и за да дадат на младите хора възможност да станат ангажирани членове на нашите общества - което е особено насърчаващо предвид наближаването на изборите за Европейски парламент през следващата година. Горд съм, че заедно можем да дадем нов тласък за постигането на тази цел: по-рано тази година държавите членки приеха препоръка, която бях предложил, за насърчаване на общите ценности, приобщаващото образование и европейското измерение на преподаването."
Изданието за 2018 г. на обзора за образованието и обучението показва, че държавите членки отново са отбелязали напредък към постигането на основните си цели. Все пак, разликите между държавите и вътре в тях продължават да съществуват, което показва нуждата от допълнителни реформи. Това се отнася най-вече за основните умения, където са необходими по-големи усилия, за да се гарантира, че младите хора усвояват добре четене, писане и математика, което е предпоставка, за да станат те активни и отговорни граждани.
Делът на учениците, които преждевременно са напуснали училище без диплома през 2017 г. спадна до 10,6 %, което е много близко до целта от по-малко от 10 % до 2020 г. Това обаче все още означава, че повече от един на всеки десет ученици са изправени пред тежки перспективи за допълнително образование или за солидно навлизане на пазара на труда, включително поради по-малкото възможности за учене за възрастни.
Процентът на лицата, завършващи висше образование, се увеличи до 39,9 %, като почти достигна целта от 40 %, договорена за 2020. А 95,5 % от децата на възраст четири и повече години са взели участие в образованието и грижите в ранна детска възраст, което е малко над целта от поне 95 %.
Обзорът на образованието и обучението показва и какви средства изразходват държавите членки за образование, което е важна инвестиция в икономическото и социалното развитие. През 2016 г. публичното финансиране за образование се увеличи с 0,5 % в реално изражение в сравнение с предходната година. Много държави членки обаче все още инвестират в образованието по-малко в сравнение с периода преди икономическата криза и тринадесет държави членки действително изразходват по-малко средства за него.
Контекст
Изготвеният от Комисията "Обзор на образованието и обучението за 2018 г." е седмото издание на този годишен доклад, показващ развитието на системите за образование и обучение в ЕС чрез обединяване на широк спектър от данни. Чрез него се измерва напредъкът на ЕС по постигането на шестте цели за образованието и обучението до 2020 г.: Анализът на предизвикателствата и
тенденциите в образованието, отбелязани в обзора, спомага за информирано разглеждане на въпросите на образованието в ежегодния процес на европейския семестър. Освен това той ще спомогне да се определи в кои направления следва да бъде насочено финансирането от ЕС за образованието, обучението и уменията в следващия дългосрочен бюджет на ЕС.
В обзора се анализират основните предизвикателства пред европейските образователни системи и се представят политики, благодарение на които тези системи могат да отговорят по-добре на обществените нужди и нуждите на пазара на труда. Докладът включва сравнение между различните държави, 28 подробни доклада за отделните държави и специален уебсайт с допълнителни данни и информация.
Образованието е на челно място в политическата програма на ЕС. Комисията работи с държавите членки на пълна скорост за изграждането на Европейско пространство на образование до 2025 г., което да допринесе за по-добро обучение, сътрудничество и върхови постижения. Става въпрос и за създаването на възможности за всички, укрепването на ценности и предоставянето на възможност на младите хора да развият европейска идентичност. Реформите, насърчавани от обзора на образованието и обучението, имат ключова роля в това отношение. Наред с Европейското пространство на образование, програмата "Еразъм+", европейските структурни и инвестиционни фондове, в това число Инициативата за младежка заетост, Европейският корпус за солидарност, както и " Хоризонт 2020" и Европейският институт за иновации и технологии спомагат за стимулиране на инвестициите и оказват подкрепа по приоритетите на политиката в областта на образованието.
С цел да подкрепи по-големите амбиции в тази област, Комисията е предложила значително увеличаване на финансирането за младите хора и за обучението в следващия дългосрочен бюджет на ЕС.
За повече информация
Уебсайт на обзора на образованието и обучението
IP/18/6132
Лица за контакти с медиите:
Nathalie VANDYSTADT (+32 2 296 70 83)
Joseph WALDSTEIN (+ 32 2 29 56184)
Въпроси на граждани: Europe Direct на телефон 00 800 67 89 10 11 или на електронния адрес на информационната служба
/КЛ/