По-малко лозунги и повече работа в защита на превозвачите поиска Станишев от правителството Българските евродепутати-социалисти утре ще гласуват в транспортната комисия предложения в подкрепа на бранша
OT 17:08:01 09-01-2019
RN1706OT.016
Съобщение от пресслужбата на Сергей Станишев
По-малко лозунги и повече работа в защита на превозвачите поиска Станишев от правителството
Българските евродепутати-социалисти утре ще гласуват в транспортната комисия предложения в подкрепа на бранша
ДДнес информирах бюрото на Групата на социалистите в ЕП за предстоящия протест на българските превозвачи, както и за позицията на БСП в защита на националните интереси. Доволен съм, че колеги от Италия и Испания проявиха разбиране към българската позиция, и че Бюрото взе решение да не се бърза с гласуването на пакета за мобилност в пленарната зала, за да има време за намиране на разумен балансУ, заяви българският евродепутат и лидер на ПЕС Сергей Станишев.
На отделна среща с председателя на групата на С&Д в ЕП Удо Булман, Станишев постави въпроса за необходимостта от повече време за преговори между гласуването в комисия и пленарна зала, за да се намери решение, което да удовлетворява всички страни.
На свое заседание днес Делегацията на българските социалисти обсъди положените до момента усилия в защита на националния интерес и координацията с останалите политически групи и депутати от други страни. По-късно те участваха в среща на всички български евродепутати с българския министър на транспорта Росен Желязков, който е на посещение в Брюксел във връзка с предстоящото гласуване.
ДВъпреки че не сме редовни членове на транспортната комисия на ЕП, утре заедно с Петър Курумбашев ще участваме в гласуването, за да дадем допълнителни гласове в защита на националния интерес. До последно ще продължим да водим разговори с колегите от други държави, за да ги убедим да подкрепят нашите компромисни текстове, инициирани от Петър Курумбашев.У, каза още Станишев.
ДВъпросът се обсъжда интензивно от една година насам във всички политически групи, но разделението остава силно, по национални линии Ц между централни и периферни държави. Този начин на правене на европейско законодателство Ц с печеливши и губещи, толкова явно в интерес на едни държави и компании за сметка на други Ц е неприемлив. Именно този подход отчуждава гражданите от институциите и ЕС, и води до отлив на избиратели и възход на популиститеУ, смята Станишев.
ДВажно е да се намери по-добър баланс между интересите на работниците Ц нормални условия на труд, почивка и заплащане, но не трябва да се стига до орязване на достъпа до свободния пазар Ц например идеите за връщането на водача и превозното средство на всеки 4 седмици в страната на регистрация, което очевидно ще ограничи възможностите за правене на бизнес въобще и ще доведе до загуба на работни места и приходи не само в България, но и редица други страниУ, посочи Станишев.
ДБСП и членовете на Делегацията на българските социалисти в ЕП стоим от самото начало зад справедливите искания на българските превозвачи и шофьори. Подкрепяме и протеста, планиран за утре в Брюксел. Ще бъдем на площада заедно с хората, за да изразим категоричното си несъгласие с подхода на колегите от други държави. Дипломатическата офанзива на българското правителство обаче ми се струва закъсняла.У, коментира Станишев.
ДВ последната една година българското правителство пропусна възможността да договори разумен компромис по този пакет законодателство. Министрите бяха заети с председателстване на Председателството и размяна на поздравления, но нищо повече. Австрийското председателство обаче не страдаше от подобни задръжки Ц те постигнаха своето и в началото на декември м.г. Съветът гласува позиция, която силно ощетява българските превозвачи. Сега за пореден път светлините на прожекторите се насочват към ЕП. Разбира се, ние ще положим всички усилия, но няма как да се компенсират изцяло пропуснатите възможности от страна на държаватаУ./РН/
RN1706OT.016
Съобщение от пресслужбата на Сергей Станишев
По-малко лозунги и повече работа в защита на превозвачите поиска Станишев от правителството
Българските евродепутати-социалисти утре ще гласуват в транспортната комисия предложения в подкрепа на бранша
ДДнес информирах бюрото на Групата на социалистите в ЕП за предстоящия протест на българските превозвачи, както и за позицията на БСП в защита на националните интереси. Доволен съм, че колеги от Италия и Испания проявиха разбиране към българската позиция, и че Бюрото взе решение да не се бърза с гласуването на пакета за мобилност в пленарната зала, за да има време за намиране на разумен балансУ, заяви българският евродепутат и лидер на ПЕС Сергей Станишев.
На отделна среща с председателя на групата на С&Д в ЕП Удо Булман, Станишев постави въпроса за необходимостта от повече време за преговори между гласуването в комисия и пленарна зала, за да се намери решение, което да удовлетворява всички страни.
На свое заседание днес Делегацията на българските социалисти обсъди положените до момента усилия в защита на националния интерес и координацията с останалите политически групи и депутати от други страни. По-късно те участваха в среща на всички български евродепутати с българския министър на транспорта Росен Желязков, който е на посещение в Брюксел във връзка с предстоящото гласуване.
ДВъпреки че не сме редовни членове на транспортната комисия на ЕП, утре заедно с Петър Курумбашев ще участваме в гласуването, за да дадем допълнителни гласове в защита на националния интерес. До последно ще продължим да водим разговори с колегите от други държави, за да ги убедим да подкрепят нашите компромисни текстове, инициирани от Петър Курумбашев.У, каза още Станишев.
ДВъпросът се обсъжда интензивно от една година насам във всички политически групи, но разделението остава силно, по национални линии Ц между централни и периферни държави. Този начин на правене на европейско законодателство Ц с печеливши и губещи, толкова явно в интерес на едни държави и компании за сметка на други Ц е неприемлив. Именно този подход отчуждава гражданите от институциите и ЕС, и води до отлив на избиратели и възход на популиститеУ, смята Станишев.
ДВажно е да се намери по-добър баланс между интересите на работниците Ц нормални условия на труд, почивка и заплащане, но не трябва да се стига до орязване на достъпа до свободния пазар Ц например идеите за връщането на водача и превозното средство на всеки 4 седмици в страната на регистрация, което очевидно ще ограничи възможностите за правене на бизнес въобще и ще доведе до загуба на работни места и приходи не само в България, но и редица други страниУ, посочи Станишев.
ДБСП и членовете на Делегацията на българските социалисти в ЕП стоим от самото начало зад справедливите искания на българските превозвачи и шофьори. Подкрепяме и протеста, планиран за утре в Брюксел. Ще бъдем на площада заедно с хората, за да изразим категоричното си несъгласие с подхода на колегите от други държави. Дипломатическата офанзива на българското правителство обаче ми се струва закъсняла.У, коментира Станишев.
ДВ последната една година българското правителство пропусна възможността да договори разумен компромис по този пакет законодателство. Министрите бяха заети с председателстване на Председателството и размяна на поздравления, но нищо повече. Австрийското председателство обаче не страдаше от подобни задръжки Ц те постигнаха своето и в началото на декември м.г. Съветът гласува позиция, която силно ощетява българските превозвачи. Сега за пореден път светлините на прожекторите се насочват към ЕП. Разбира се, ние ще положим всички усилия, но няма как да се компенсират изцяло пропуснатите възможности от страна на държаватаУ./РН/