Официално становище на Консорциум Капш Трафик Солюшънс

OT 17:30:01 09-01-2019
RM1728OT.011
Консорциум Капш Трафик Солюшънс - електронни винетки - становище

Официално становище на Консорциум Капш Трафик Солюшънс


Консорциум Капш Трафик Солюшънс приветства проверката от българските власти на въвеждането в експлоатация на системата за електронни винетки
Разяснения на детайли по проекта за изграждане на система за електронни винетки в България

София, 09.01.2018 г.

Капш е водещ световен доставчик на цялостни решения за таксуване на пътната инфраструктура с дейност на 5 континента. България е шестата европейска държава, в която на Капш е възложена отговорността за изграждане на национална система за таксуване на пътната инфраструктура след Австрия, Швейцария, Полша, Чехия и Беларус. Наскоро компанията сключи договор за събиране на тол таксата за пътническите превозни средства в Германия (тол такси за пътнически превозни средства).

На Капш бе възложен договорът за изграждане на българската тол система за камиони над 3.5 тона и системата за електронни винетки за леки автомобили след обществена поръчка, която компанията спечели на база богатия си опит в сферата, реализирани референтни проекти, екип от експерти, предложено най-добро техническо решение и най-ниска цена в условията на силна конкуренция. Компанията доказа, че притежава необходимия опит за изпълнение на всички изисквания за избраната от Възложителя система за електронна винетка и тол система за таксуване на камиони.

Капш приветства плановете на българските власти за провеждане на задълбочени проверки на сроковете и резултатите във връзка с въвеждането на системата за електронна винетка, междувременно за медиите, бихме искали да изясним:
1. Според сключения с АПИ договор обхватът на работата включва доставка на контролни превозни средства, централна изчислителна система за електронни винетки и тол таксуване и оперативен център за данни, онлайн магазин за продукти за таксуване за използване на пътната мрежа (което не включва водещата информационна уеб страница bgtoll.bg), 500 терминали за самообслужване и мобилно приложение. Според техническите изисквания, заложени в тръжната процедура, собственикът на системата АПИ отговаря за техническата и търговска експлоатация на системата, както и за процеса на правоприлагане.
2. Капш е осигурил напълно работеща, тествана и одобрена система. Преди предаването на системата на АПИ, започвайки от септември 2018 г., заедно с АПИ и Световната банка в качеството ? на официален съветник Капш проведе обширни изпитания от край до край за всеки компонент, приложение, функционалност и подсистема, предмет на договора. Тези обширни тестове потвърждават, че системата е напълно функционираща.
3. Според подписаният договор Капш е отговорен за изграждането на онлайн магазин за закупуване на продукти за използване на пътната инфраструктура, достъпен чрез бутона "Купи електронна винетка" на страницата bgtoll.bg. Онлайн магазинът е тестван и одобрен от Световната банка в качеството й на надзорен орган. Капш не е отговорна за изграждането и оперирането на информационната уеб страница bgtoll.bg. Онлайн магазинът на Капш се намира/хоства в центъра за данни на системата за събиране на такси и Капш стриктно спази изискванията на АПИ при разработването на функционалността му.
4. Конвертирането на хартиена винетка в електронна винетка не е предмет на договора с Капш. Капш не е отговорна и за уебсайта, свързан с конвертирането на винетки.
5. Плащаниятя в брой за електронни винетки не попадат в обхвата на договора между Капш и АПИ.
6. Капш достави, оборудва и подготви готови за инсталиране поискания брой терминали за самообслужване. След инструкции от Възложителя екипите на Капш доставят и инсталират терминалите, където АПИ потвърждава, че предварително одобрените локации отговарят на техническите изисквания за инсталации.
7. На 14 декември АПИ и Капш подписват приемо- предавателен протокол за предаване на системата за електронна винетка и прилежащите й активи. След подписването на протокола терминалите за самообслужване, центърът за данни, онлайн магазина, автомобилите за контрол, правоприлагането и другите системни компоненти са изцяло под контрола на АПИ. След предаването, съгласно договорът ежедневното функциониране и опериране на системата, както и процесите по правоприлагане са отговорност на АПИ. Капш отговаря за гаранционното обслужване на компонентите на системата.
Въпреки че не е част от договорното споразумение, Капш предоставя обширни и непрекъснати съвети при поискване от властите, добросъвестно и без допълнително заплащане. Капш приветства проверката на министерството и е уверена, че всички ангажименти към властите и по отношение на договора са изпълнени.

За Kapsch TrafficCom:

Kapsch TrafficCom е доставчик на интелигентни транспортни системи включващи толинг, управление на трафика, градска мобилност, безопасност и сигурност на трафика, както и решения за свързани превозни средства. Капш TrafficCom предлага на своите клиенти пълната гама от услуги в този сектор и завършени решения, които покриват цялата верига на добавена стойност - от компоненти и дизайн, до инсталация и управление на системите. Транспортните решения на Капш TrafficCom правят натоварените пътища по-сигурни и надеждни, ефективни и удобни, както в градска среда, така и на магистралите, с което се намалява и замърсяването на околната среда.

Kapsch TrafficCom е международно признат доставчик на интелигентни транспортни системи благодарение на редица международни проекти, които е довела до успешен край в повече от 50 държави по целия свят. Като част от Kapsch Group, Kapsch TrafficCom има поделения и клонова мрежа в повече от 30 държави. Компанията е листвана на Виенската фондова борса от 2007 г. (KTCG). Към момента Kapsch TrafficCom има повече от 5200 служители и генерира печалба от около 693.3 млн. евро за финансовата 2017/18 година.

За информация:

Зорница Иванова
Грейлинг България
T +359 2 951 51 88
M +359 (0) 889 756 071
zornitsa.ivanova@grayling.com






/РУМ/