Семейство от Стряма осигурява качествени зеленчуци за търговската верига Kaufland България

OT 10:41:31 15-05-2019
AM1040OT.001

Семейство от Стряма осигурява
качествени зеленчуци за търговската
верига Kaufland България


Близо 80 на сто от производителите на плодове и зеленчуци, с които Kaufland България си партнира, са български или от 128 доставчици 100 са от България. През 2018 г. компанията е продала 90 милиона килограма плодове и зеленчуци, а само за първото тримесечие количеството е вече 19 милиона килограма. Това каза Веселин Спасов, завеждат сектор "Плодове и зеленчуци".


Сред българските производители са и Стоян и Тихомир Тимонови от Пловдивското село Стряма. Те са наследили бизнеса от родителите си, като успяват да го разработят така, че 3-те наследствени декара да станат над 100. И тогава, и днес те отглеждат картофи, репички, лук, чесън и марули, разликата обаче е, че сега залагат това производство 3-4 пъти в годината и имат сигурен пазар - Kaufland. Партньорството ни с Kaufland започна с една касетка репички, спомня си Стоян. Днес качеството на продукцията им е гарантирано от сертификата на Световната банка Global G.A.P, който получават със съдействието на търговската верига. Тимонови са част от 11-те български фермери подкрепени от компанията по програмата на Световната банка с над 250 000 лева.
Продукцията им е добра, защото са заложили на семейна рецепта.

Това е семейна рецепта, казва Тихомир - "любов, старание и усърден труд в името на качествени, свежи и вкусни зеленчуци". Производството на вкусни зеленчуци е заложено в комбинацията холандски семена с българския климат и грижи, допълват фермерите. 

Те реинвестират всеки спечелен лев, нямат кредити, нямат и средства по европейски програми. Единственият им стълб е търговската верига Kaufland, с която работят от 10 години и която ги подкрепя чрез планирани заявки по месеци и години.


Тимонови планират да въведат биопроизводство на всичките си артикули. Продукцията на Тимонови се предлага във всички магазини на Kaufland в България и са част от 280-те артикула, с които компанията търгува. Зеленчуците от Стряма достигат до трапезата на хората след няколко нива на контрол за пестициди, вкусови качества и външен, извършван и от производителите, и от търговската верига. Условията по съхраняването и логистиката на плодовете и зеленчуците са отлични и позволяват продуктите да бъдат доставени свежи до потребителите в рамките на 24 часа след брането, твърди Веселин Спасов.

Kaufland България
/АМ/