ПОВЕЧЕ ВКУСНА ХРАНА НА МАСИТЕ НИ, А НЕ В БОКЛУКА
OT 11:51:31 11-10-2019
AM1149OT.003
Интеримидж - Cargill - уъркшоп "Храната като вечен двигател"
ПОВЕЧЕ ВКУСНА ХРАНА
НА МАСИТЕ НИ,
А НЕ В БОКЛУКА
- Съобщение до медиите -
Известният кулинарен виртуоз Таньо Шишков и Cargill в България с мисия за нулев хранителен отпадък
София, 11.10.2019 г.
Как да си направиш сам най-вкусния бургер и да оползотвориш всички съставки? На това научи шеф Таньо Шишков над 40 души по време на събитието "Храната като вечен двигател", организирано съвместно с Cargill в България. Със специална лекция и практичен уъркшоп на 10 октомври известният главен готвач и американската компания насочиха вниманието на всички любители на вкусната и здравословна храна към един от проблемите на хранителната индустрия, в който потребителите могат да вземат активно участие - намаляването на хранителните отпадъци в ежедневието ни.
Уъркшопът се проведе в идеалния за целта презентационен ресторант Томеко Show How, а сред гостите бяха ключови поддръжници на идеята, служители на Cargill в България и партньори на компанията в други благотворителни проекти. Популярният главен готвач Таньо Шишков навигираше всеки от гостите, за да могат те сами да приготвят храна с минимално количество отпадък. Основният акцент бяха ценните съвети за това защо е важно да ценим храната, която консумираме, и как да се грижим за хранителните продукти, за да изхвърляме по-малко от тях, въпреки динамичното ежедневие на съвременния човек.
По време на събитието Таньо Шишков обясни как той вижда процеса по намаляване на хранителните отпадъци: "По тази тема е важно да се говори все повече, защото статистиките показват, че глобално домакинствата изхвърлят най-много храна - цели 42 процента от общия хранителен отпадък. Паралелно с това 795 000 000 души по света страдат от липса на пълноценна храна, подходяща за здравословна диета и правилно функциониране на организма. Сигурен съм, че когато всички ние започнем да се информираме повече за този проблем, ще минимализираме хранителния си отпадък осезаемо повече," каза той.
Събитието е част от сътрудничеството между компанията на Таньо Шишков - Food Rocks и Cargill в България и бе по повод Световния ден на храната - 16 октомври. Всяка година през месец октомври служители на бизнесите на Cargill по целия свят демонстрират отговорността си към изхранването на света, като организират серии от събития, фокусирани върху това как можем да използваме пълноценно храната и как заедно да се справяме с предизвикателствата, свързани с нея.
Food Rocks и Cargill в България си партнират за втори път с мисия за минимизиране на хранителния отпадък. През юни 2019 г. по време на фирменото си барбекю парти американската компания даде повече гласност на проблема с изхвърлянето на храна годна за консумиране. Тогава неконсумираната храна бе общо 65 кг и бе предоставена на ловна местност в Рила планина за храна на дивите мечки - защитен вид, често подплашван и незаконно ловуван от бракониери.
За Cargill:
Cargill е световен лидер в търговията с храни и свързаните с тях селскостопански, финансови и промишлени продукти и услуги. 155 000-те служители на Cargill в 70 страни работят непрекъснато за постигането на нашата цел да изхранваме света по безопасен, отговорен и екологичен начин. Всеки ден осъществяваме връзката между фермери и пазари, клиенти и продукти, както и между хората и животните с храната, от която се нуждаят, за да просперират. Съчетаваме 153-годишния си опит с новите технологии и познания, за да служим като доверен партньор на клиентите ни в хранителната индустрия, земеделието, финансовата и промишлената сфера в над 125 държави. Заедно изграждаме по-силно и устойчиво бъдеще за селското стопанство.
Центърът за споделени бизнес услуги на Cargill в София е един от 7-те подобни центрове на компанията, в които са изнесени специфични за нея процеси. Оттук над 1000 експерти работят за Cargill в много държави в Европа. Дейностите, с които те подпомагат компанията, са основно финанси, човешки ресурси, доставки и логистика. Cargill инвестира в местните общности чрез развитие на икономиката, партньорство и предоставяне на комбинирани с доброволен труд усилия на своите служители.
Повече за компанията вижте на www.cargill.bg и www.cargill.com.
/АМ/