Позиция на Евроинс Румъния относно решение на румънския финансов регулатор

OT 13:40:01 14-02-2020
PK1337OT.021
Румъния - Евроинс

Позиция на Евроинс Румъния
относно решение на румънския
финансов регулатор


Във връзка с погрешни интерпретации и спекулации в румънските медии относно решение на местния финансов регулатор ASF за Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA, ръководството на румънската компания, която е част от водещата застрахователна група в Централна и Югоизточна Европа (ЦИЕ/ЮИЕ) - българската Евроинс Иншурънс Груп АД (ЕИГ), обръща внимание, че ASF публикува допълнително уточняващо съобщение на сайта си, като се съобразява с актуалното решение на надзора.
Euroins Romania приветства направената от румънския регулатор публична оценка, а именно: "ASF подчертава, че Euroins покрива всички показатели за благоразумно управление на застрахователния си бизнес, в това число минималното капиталово изискване (MCR) и капиталовото изискване за платежоспособност (SCR)", както и потвърдения от регулатора факт, че компанията не е попаднала под специален административен контрол, каквито погрешни информации и интерпретации възникнаха.
Относно номинацията на нов борд от администратори, което е необходимото условие за приключването на временния мандат на Гаранционния фонд в съответствие с решението на ASF, румънската компания вече е обсъдила с финансовия регулатор предложенията за нови членове, всеки от които е доказан професионалист в региона и ЕС.
Акционерите на Euroins Romania вече свикаха общо събрание на дружеството, което ще се проведе на 16 март и на което се очаква да бъдат избрани новите членове на борда.
С тази процедура румънската компания е убедена, че ще покрие всички изисквания към нея и че ще се върне към обичайната си оперативна дейност с фокус върху непрекъснатото подобряване качеството на услугите за клиентите и партньорите си.
През 2019 г. Euroins Romania Asigurare Reasigurare реализира 27% ръст на премийния си приход до близо 1.3 млрд. румънски леи. През настоящата година приоритет за компанията ще са подобряването на оперативните резултати и повишаване качеството на портфейла и услугите за клиентите.


/ПК/