#steniskanabala 2020 започва с конкурс за средношколци
Седми пореден сезон на дарителската кампания за образованието във ВУЗ на абитуриенти без родители
Официално стартира кампанията #steniskanabala 2020 и новият сезон започна със специална покана. Тя е предизвикателство към всеки, с или без специални умения в дизайна, стига да е на възраст между 15 и 19 години и да пожелае да представи свое графично виждане за тениската – символ на инициативата.
Седмият сезон на #steniskanabala има предварителна фаза – средношколски конкурс за дизайн. Между 19 февруари и 5 март включително, ученици в подходящата възраст от всички училища в България могат сами да създадат тениската за бала на абитуриентите от Випуск 2020. Изборът на най-вдъхновяваща рисунка за щампата е възложен на 3-членно компетентно жури: Дарин Маджаров от сайта за видео-уроци www.ucha.se , Антония Йорданова (Knapp), дизайнер и стилист на свободна практика и Калоян Димитров – Балан, водещ в ТВ The Voice.
Всички условия за участие в средношколския конкурс за дизайн на тениската са на интернет страницатаhttps://steniskanabala.bg/. В средата на месец март журито ще обяви резултатите, организаторите ще покажат новата тениска и ще стартира дарителската кампания.
Победителят в конкурса и училището, в което учи, ще бъдат многократно анонсирани в рамките на кампанията. Дизайнерът на тениската 2020 ще бъде поканен да участва във всички официални прояви на #steniskanabala, ще получи предметна награда от организаторите и авторският му дизайн ще даде облика на тениската 2020 и на каузата #steniskanabala през настоящата година.
Дарителската кампания отново ще се осъществява чрез сайта https://steniskanabala.bg/, като настоящи, бивши или бъдещи абитуриенти могат да даряват средства за образованието на зрелостниците без родители от Випуск 2020 – онлайн или по банков път. Всеки сам избира размера на дарението си, а тениската – символ на кампанията, се предоставя при дарения над 20 лв.
Инициатор на кампанията #steniskanabala е МОТО-ПФОЕ, тя се развива в партньорство със Столичен комитет на Български червен кръст и с благотворителната логистична подкрепа на DHL Express Bulgaria. От старта през 2014 г. досега, каузата обедини усилията на шест випуска зрелостници от цяла България, които отидоха на бала или изпращането си с тениска, вместо скъп тоалет и дариха средства за по-нататъшното образование във ВУЗ на свои връстници без родители. За шестте години досега участваха над 10 120 дарители с общо 523 244 лв, които осигуриха стипендии за висше образование на общо 236 абитуриента, лишени от родителска грижа. Финансирането по програмата им позволява по-лек и успешен старт в живота.
Правила за участие в конкурса, заявки за тениски и информация за дарения: https://steniskanabala.bg/, имейл:steniskanabala@motopfohe.bg и на тел. 02 9842 387.
Светла Василева
Мениджър маркетинг комуникации Мото-Пфое
Instagram: @s.teniskanabala
Даряването на средства за обществено значими каузи е част от последователната политика на Мото-Пфое за корпоративна социална отговорност. Запазена марка в нея са дарителските програми за опазване на природното и културно наследство на България, както и за подпомагането на абитуриенти сираци. От 1996 г. насам Мото-Пфое ги подкрепя – първоначално със средства за бала им, а от 2014 г. –с финансиране на образованието им във ВУЗ чрез #steniskanabala. Вдъхновение за програмата даде един випуск абитуриенти от Пирот, който през 2013 г. отиде на бала си с тениска, вместо с рокля или костюм, за да дари спестените пари на деца в нужда. През 2014 г. Мото-Пфое пое щафетата в България и вече седем години продължава инициативата #steniskanabala.