С доклада на Лардж Инфрастръкчър Проджектс беше откритo международното събитие HELLENIC MARITIME FORUM 2021

HELLENIC MARITIME FORUM 2021 се проведе в он-лайн формат на 26-27.01.2021. Целта на Форума беше да обсъди най-новите проблеми и тенденции в морския сектор на Гърция, както и да се представят най-новите налични технологии и проекти за пристанищна инфраструктура и корабостроене. В събитието взеха участие над 400 участника от всички континенти, представители на морски специалисти и експерти, държавни ръководители от високо ниво, регулатори в морската индустрия, корабособственици, мениджъри на кораби, корабостроители, оператори на пристанища, доставчици на услуги и технологични компании.

Спонсори на събитието бяха  световно известни фирми от Гърция, Кипър, Сингапур, Италия, Германия, САЩ, Великобритания.

По време на двата дни на Форума над 30 експерти и професионалисти представяха своите проекти и продукти. Събитието беше отразено от 27 медийни партньори с основен медиен партньор – списанието “The Maritime Executive”.

Лардж Инфрастръкчър Проджектс ООД създава и развива инфраструктурни проекти с Европейско значение в областта на транспорта и управлението на водите, включително пристанищна инфраструктура.

Основният проект на фирмата e ABC+De, който е нов Пан-Европейски проект за мултимодален транспорт и за управление на водите на река Дунав и притоци.

Целите на проекта ABC+De са:

  • Да запълни липсващите транспортни връзки Север - Юг
  • Да създаде нов път на стоките от Суецкия канал през Гърция, България и    Румъния към  Централна и Северна Европа 
  • Да отвори нова търговска врата към Източното Средиземноморие 
  • Да разреши проблемите по река Дунав и притоци, включително  корабоплаването
  • Да повиши икономическото развитие на държавите в Източната част на ЕС

Подпроекти на проекта ABC+De са:

  • Пристанище Исмара - ново голямо пристанище на Егейско море от мащаба на големите Северно-европейски пристанища
  • Пристанище Висла Балтик – ново пристанище море – река на Балтийско море''
  • Южно-Северен-Поток (SNS) – нова високоскоростна и с огромен капацитет железопътна линия, свързваща пристанище Исмара и пристанище Висла Балтик;
  • Нови мултимодални, логистични центрове в пристанищата и по новата железопътна линия;
  • Бърза връзка Изток-Запад - железопътна линия от Минск, през Централна Полша до Северна и Централна Германия
  • Концепция за икономически ефективно и с нулеви емисии корабоплаване в Балтийско море';
  • Управление на водите на река Дунав и притоцит.

Източен дял на пътния коридор Виа Карпатия, чиито три  компонентите  са :

  • АМ „Тиса“ с начало в Словакия, преминава  през  Унгария  и свършва на автомагистрала А3 при гр. Залъу в  Румъния; 
  • Магистралите  А3, А10, А1  и  А0 от магистралната мрежа на Румъния,  преминаващи  през  средата на  страната;  
  • АМ „Дунав – Егея“ е нова автомагистрала с начало южната  дъга  на  магистрала  А0  при  Букурещ,  преминава над  р. Дунав по нов комбиниран железопътен и пътен мост;  през  Централна  България  и завършва в Гърция  на АМ „Егнатия Одос“ при  гр. Комотини.

АМ „Дунав – Егея“ е в съответствие с политиките на Европейския Съюз за:

  • Свързаност – тя е проект от взаимен интерес за Румъния, България и Гърция, както и за останалите страни от Източната част на ЕС;
  • „Зелена  сделка“ - магистралата ще доведе до намаляване със 100 000 т./г. генерирането на парникови газове;
  • Дигитализация – като неразделна част от проекта е 5G мрежа от национално и транс-европейско значение;
  • Мултимодалност - благодарение на магистралата ще се развият мощни логистични и производствени центрове в  Букурещ, Гюргево, Русе, Г.Оряховица, Ст. Загора, Хасково, Комотини;
  • Опазване на околната среда и биоразнообразието- само в участъка Русе– В.Търново са предвидени 17 екодукта за преминаване на диви животни;
  • Алтернативни източници на енергия и горива – наред с традиционните горива по трасето са предвидени станции за зареждане с електроенергия, втечнен природен газ и водород.

За България АМ „Дунав – Егея“ е :

  • Гръбнакът на транспортната система в средата на страната в направлението север–юг;
  • Структуроопределящият фактор за социално- икономическо развитие, както на Северна така и на Южна България;
  • Еднаква по значение на  магистралите Тракия и Хемус.

АМ „Дунав – Егея“ е разработена в достатъчна степен на готовност за привличане на инвеститори и пристъпване към нейната реализация чрез модела на публично- частното партньорство  и по-конкретно чрез концесия за строителство.

Инициативата, дейностите по изпълнение на проекта, тяхното финансиране, експлоатация и поддръжка ще бъдат от името и за сметка на концесионера и няма да се изразходват средства от държавните бюджети на страните.

Участието на Лардж Инфрастръкчър Проджектс в международния форум HELLENIC MARITIME FORUM 2021 беше изключително важно, тъй като неразделна част от проектите на дружеството  в Гърция са за ново пристанище, железопътна и пътна магистрала.

На 26.01.2021 г. г-н Румен Марков – Управител на Лардж Инфрастръкчър Проджектс откри Форума с доклад на тема: „Ново мега пристанище Исмара в Източна Македония и Тракия“.

В доклада се посочиха основните характеристики на пристанището: дълбоководно пристанище, осигуряващо ефективна връзка с вътрешността чрез нови и съществуващи ж.п. линии, нови и съществуващи магистрали, ново летище на самото пристанище и превръщането му в хъб за Източното Средиземноморие, Егейско море, Мраморно море, Черно море, Азовско море.

Мащабите на пристанището са за обслужване на ултра големи контейнеровози, превозващи до 30000 контейнера (TEU) и кораби, които не могат да преминат през Босфора да ползват пристанище Исмара.

Основните терминали на пристанището са за сухи насипни товари, за течни товари, за контейнери,за петрол и петролни  продукти, за зареждане на кораби с втечнен природен газ (LNG), за селскостопански стоки; за ново произведени коли, за фериботи и за круизни кораби.

Пристанището ще създаде големи възможности за развитие на индустрията и логистиката, а мултимодалността ще е един от основните компоненти на пристанищната инфраструктура.

Целта на проекта е пристанище Исмара да се превърне в нова търговска врата на на Гърция и на ЕС.

Проектът предизвика огромен интерес сред участниците, който беше проявен и в последвалите дискусии.

Положителни отзиви относно доклада фирмата получи от колеги и партньори от България, Полша, Гърция и от редица важни дипломатически мисии.

Лардж Инфрастръкчър Проджектс ООД