Обръщение на управляващия директор на Международния валутен фонд Кристалина Георгиева по време на първата годишна Среща на ЕС за устойчиви инвестиции
OT 09:56:01 08-10-2021
ZM0953OT.008
МВФ България - съобщение
Обръщение на управляващия директор на Международния валутен фонд Кристалина Георгиева по време на първата годишна Среща на ЕС за устойчиви инвестиции
7 октомври 2021 г.
Добър ден. Благодаря ви, комисар Джентилони, за поканата да участвам в тази среща на върха.
В момента, в който тя се провежда, световната икономика е в процес на възстановяване. Някои региони, сред които и Европа, продължават да набират скорост. В редица икономики, обаче, растежът се забавя.
Твърде много страни изостават поради ограничен достъп до ваксини, недостатъчното пространство за политики и различия в способността за адаптиране към променящия се свят.
Ето защо трябва да направим всичко възможно, за да осигурим трансформиращо възстановяване, което да направи нашия свят след пандемията по-стабилен, по-устойчив и по-приобщаващ.
Срещата на върха на ЕС за устойчиви инвестиции не може да бъде по-подходяща платформа за тази цел. Трансформацията на икономиките си и постигането на въглеродна неутралност изисква участието на всички. За тази цел са необходими ефективни политически решения и огромно финансиране.
В МВФ подкрепяме нашите членове в тези усилия.
Първо, климатът е в основата на икономическия и финансовия надзор на МВФ. В нашите доклади по член IV вече се обсъжда смекчаването на последиците за най-големите емитенти и адаптирането към тях за уязвимите държави. Програмите ни за оценка на финансовия сектор разглеждат физическите рискове и рисковете, свързани с климатичния преход.
Заедно с партньори, включително Европейската комисия, обвързваме въпросите, свързани с климата, с глобалните икономически показатели чрез информационното табло за показателите за изменението на климата.
Второ, развиваме капацитета си, за да бъдем в състояние да отчитаме свързаните с климата съображения, например в многогодишните бюджетни рамки на финансовите министерства.
Трето, работим с нашите членове по ценообразуването и оповестяването на свързаните с климата рискове с цел ефективно разпределяне на капитала за постигане на свързаните с климата цели, докато защитаваме уязвимите.
Служителите на МВФ предложиха международна долна граница на цените на въглеродните емисии, които се диференцират според равнището на развитие и прилагането на подходи, различни от ценообразуване.
Работим със Съвета за финансова стабилност и Мрежата за екологизиране на финансовата система, за да отстраним пропуските в данните и да разработим глобален набор от стандарти за оповестяване. Обединяваме усилията си със Световната банка и ОИСР за разработване на Принципи на високо равнище за класификация на устойчивите финанси.
Четвърто, заедно с нашите членове и партньори обмисляме как да продължим да подкрепяме страните с ниски доходи и уязвимите страни със средни доходи в техните усилия за трансформация.
По-специално работим по създаването на доверителен фонд за устойчивост и стабилност. Доверителният фонд ще позволи на държавите със силни външни позиции доброволно да насочат част от новоразпределените специални права на тираж в размер на 650 млрд. долара към онези държави, които най-много се нуждаят от тях.
Нека сега да поговорим за това по какъв начин политическите приоритети могат да се пренесат в контекста на Европейския съюз.
ЕС е един от световните лидери в смекчаването на последиците от изменението на климата. Възприет е правилен подход на определяне на амбициозни цели - намаление на емисиите с 5 % до 2030 г. и постигане на неутралност на мрежата до 2050 г.
Плановете ви са добре балансирани с предложението на Комисията "Fit for 55" ("Подготвени за цел 55") относно съчетание от инструменти за постигането на целта за 2030 г.
Всъщност акцентът върху ценообразуването на въглеродните емисии, големите публични и частни зелени инвестиции и мерките за защита на уязвимите групи могат да осигурят справедлив, зелен и генериращ работни места преход за държавите-членки на ЕС.
Всеки механизъм за корекция на въглеродните емисии на границите трябва да бъде разработен внимателно, за да бъде съвместим с правилата на СТО и да се избегне прекомерната тежест за икономиките за нововъзникващите пазари. Той следва да бъде разработен в тясно сътрудничество с търговските партньори, за да не се допусне създаването на допълнително напрежение.
Целта на "Зелената сделка" е да мобилизира инвестиции в размер на 1 трилион евро в чисти технологии, секторна енергийна ефективност и транспорт през следващите 10 години. Това наистина е ЕС от следващо поколение.
В заключение, всички знаем, че възможността за ограничаване на глобалното затопляне под 1,5 рC бързо се затваря. Ето защо е от решаващо значение предложението "Fit for 55" да бъде незабавно приложено в тясно сътрудничество с местни, регионални и външни партньори. Пожелавам на всички ви успех в това начинание.
Благодаря ви!
/ЦМ/
ZM0953OT.008
МВФ България - съобщение
Обръщение на управляващия директор на Международния валутен фонд Кристалина Георгиева по време на първата годишна Среща на ЕС за устойчиви инвестиции
7 октомври 2021 г.
Добър ден. Благодаря ви, комисар Джентилони, за поканата да участвам в тази среща на върха.
В момента, в който тя се провежда, световната икономика е в процес на възстановяване. Някои региони, сред които и Европа, продължават да набират скорост. В редица икономики, обаче, растежът се забавя.
Твърде много страни изостават поради ограничен достъп до ваксини, недостатъчното пространство за политики и различия в способността за адаптиране към променящия се свят.
Ето защо трябва да направим всичко възможно, за да осигурим трансформиращо възстановяване, което да направи нашия свят след пандемията по-стабилен, по-устойчив и по-приобщаващ.
Срещата на върха на ЕС за устойчиви инвестиции не може да бъде по-подходяща платформа за тази цел. Трансформацията на икономиките си и постигането на въглеродна неутралност изисква участието на всички. За тази цел са необходими ефективни политически решения и огромно финансиране.
В МВФ подкрепяме нашите членове в тези усилия.
Първо, климатът е в основата на икономическия и финансовия надзор на МВФ. В нашите доклади по член IV вече се обсъжда смекчаването на последиците за най-големите емитенти и адаптирането към тях за уязвимите държави. Програмите ни за оценка на финансовия сектор разглеждат физическите рискове и рисковете, свързани с климатичния преход.
Заедно с партньори, включително Европейската комисия, обвързваме въпросите, свързани с климата, с глобалните икономически показатели чрез информационното табло за показателите за изменението на климата.
Второ, развиваме капацитета си, за да бъдем в състояние да отчитаме свързаните с климата съображения, например в многогодишните бюджетни рамки на финансовите министерства.
Трето, работим с нашите членове по ценообразуването и оповестяването на свързаните с климата рискове с цел ефективно разпределяне на капитала за постигане на свързаните с климата цели, докато защитаваме уязвимите.
Служителите на МВФ предложиха международна долна граница на цените на въглеродните емисии, които се диференцират според равнището на развитие и прилагането на подходи, различни от ценообразуване.
Работим със Съвета за финансова стабилност и Мрежата за екологизиране на финансовата система, за да отстраним пропуските в данните и да разработим глобален набор от стандарти за оповестяване. Обединяваме усилията си със Световната банка и ОИСР за разработване на Принципи на високо равнище за класификация на устойчивите финанси.
Четвърто, заедно с нашите членове и партньори обмисляме как да продължим да подкрепяме страните с ниски доходи и уязвимите страни със средни доходи в техните усилия за трансформация.
По-специално работим по създаването на доверителен фонд за устойчивост и стабилност. Доверителният фонд ще позволи на държавите със силни външни позиции доброволно да насочат част от новоразпределените специални права на тираж в размер на 650 млрд. долара към онези държави, които най-много се нуждаят от тях.
Нека сега да поговорим за това по какъв начин политическите приоритети могат да се пренесат в контекста на Европейския съюз.
ЕС е един от световните лидери в смекчаването на последиците от изменението на климата. Възприет е правилен подход на определяне на амбициозни цели - намаление на емисиите с 5 % до 2030 г. и постигане на неутралност на мрежата до 2050 г.
Плановете ви са добре балансирани с предложението на Комисията "Fit for 55" ("Подготвени за цел 55") относно съчетание от инструменти за постигането на целта за 2030 г.
Всъщност акцентът върху ценообразуването на въглеродните емисии, големите публични и частни зелени инвестиции и мерките за защита на уязвимите групи могат да осигурят справедлив, зелен и генериращ работни места преход за държавите-членки на ЕС.
Всеки механизъм за корекция на въглеродните емисии на границите трябва да бъде разработен внимателно, за да бъде съвместим с правилата на СТО и да се избегне прекомерната тежест за икономиките за нововъзникващите пазари. Той следва да бъде разработен в тясно сътрудничество с търговските партньори, за да не се допусне създаването на допълнително напрежение.
Целта на "Зелената сделка" е да мобилизира инвестиции в размер на 1 трилион евро в чисти технологии, секторна енергийна ефективност и транспорт през следващите 10 години. Това наистина е ЕС от следващо поколение.
В заключение, всички знаем, че възможността за ограничаване на глобалното затопляне под 1,5 рC бързо се затваря. Ето защо е от решаващо значение предложението "Fit for 55" да бъде незабавно приложено в тясно сътрудничество с местни, регионални и външни партньори. Пожелавам на всички ви успех в това начинание.
Благодаря ви!
/ЦМ/