Мария Габриел: Целенасочени инвестиции и учебни програми са необходими за адаптиране на образователните системи в ЕС към екологичния преход
OT 18:41:31 14-01-2022
MY1838OT.001
ЕС - образование - Мария Габриел
Мария Габриел: Целенасочени инвестиции и учебни програми са необходими за адаптиране на образователните системи в ЕС към екологичния преход
София, 14 януари 2022 г.
Мария Габриел: Целенасочени инвестиции и учебни програми са необходими за адаптиране на образователните системи в ЕС към екологичния преход
Българският еврокомисар Мария Габриел обяви предложение за Препоръка на Съвета относно обучението за екологична устойчивост в Европейския съюз. Целта е да се подпомогнат държавите членки, училищата и всички образователни институции да предоставят на учащите умения в областта на изменението на климата и околната среда.
"Образованието е ключ към отговорите на много от предизвикателствата, пред които сме изправени днес. Борбата с изменението на климата изисква промени в нашето поведение, култура и начин на живот, както и пряко ангажиране на гражданите. Тази трансформация започва още в училище. Всички учащи от най-ранна възраст се нуждаят от развиване на умения за предприемане действия за опазване на нашата планета и биоразнообразието", заяви Мария Габриел.
Комисар Габриел наблегна на три важни аспекта. Първо, важно е да се предостави на всички учащи достъп до висококачествено и приобщаващо образование по въпросите на изменението на климата и биологичното разнообразие. Второ, развитието на умения в областта на опазването на околната среда и борбата с климатичните промени трябва да залегне в основата на учебните програми. Тя подчерта, че с цел по-добра подготвеност за екологичния преход, е необходимо да се мобилизират национални и европейски средства за инвестиции в екологосъобразни инфраструктура и ресурси.
Българският еврокомисар обърна внимание и на новата европейска рамка за компетентностите в областта на устойчивостта, изготвена от екипа й в Съвместния изследователски център. Тя очертава уменията, необходими за екологичния преход, включващи критично мислене, инициативност и разбиране на въздействието, което ежедневните действия оказват върху околната среда и климата.
"С "Коалицията за образование за климата", "Новия европейски Баухаус" и Европейската година на младежта 2022 г. имаме възможността да обединим цели общности - ученици, преподаватели, учени, местните власти и бизнеса, за да подпомогнем изграждането на умения за борба с климатичните промени. С програмите в ресора ми "Еразъм+" и Европейския корпус за солидарност" ще подкрепим проекти за разработване на екологични компетентности, ориентирани към бъдещето учебни програми и ангажирането на младите хора в борбата срещу климатичните промени", коментира още Мария Габриел.
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
/МИМ/
MY1838OT.001
ЕС - образование - Мария Габриел
Мария Габриел: Целенасочени инвестиции и учебни програми са необходими за адаптиране на образователните системи в ЕС към екологичния преход
София, 14 януари 2022 г.
Мария Габриел: Целенасочени инвестиции и учебни програми са необходими за адаптиране на образователните системи в ЕС към екологичния преход
Българският еврокомисар Мария Габриел обяви предложение за Препоръка на Съвета относно обучението за екологична устойчивост в Европейския съюз. Целта е да се подпомогнат държавите членки, училищата и всички образователни институции да предоставят на учащите умения в областта на изменението на климата и околната среда.
"Образованието е ключ към отговорите на много от предизвикателствата, пред които сме изправени днес. Борбата с изменението на климата изисква промени в нашето поведение, култура и начин на живот, както и пряко ангажиране на гражданите. Тази трансформация започва още в училище. Всички учащи от най-ранна възраст се нуждаят от развиване на умения за предприемане действия за опазване на нашата планета и биоразнообразието", заяви Мария Габриел.
Комисар Габриел наблегна на три важни аспекта. Първо, важно е да се предостави на всички учащи достъп до висококачествено и приобщаващо образование по въпросите на изменението на климата и биологичното разнообразие. Второ, развитието на умения в областта на опазването на околната среда и борбата с климатичните промени трябва да залегне в основата на учебните програми. Тя подчерта, че с цел по-добра подготвеност за екологичния преход, е необходимо да се мобилизират национални и европейски средства за инвестиции в екологосъобразни инфраструктура и ресурси.
Българският еврокомисар обърна внимание и на новата европейска рамка за компетентностите в областта на устойчивостта, изготвена от екипа й в Съвместния изследователски център. Тя очертава уменията, необходими за екологичния преход, включващи критично мислене, инициативност и разбиране на въздействието, което ежедневните действия оказват върху околната среда и климата.
"С "Коалицията за образование за климата", "Новия европейски Баухаус" и Европейската година на младежта 2022 г. имаме възможността да обединим цели общности - ученици, преподаватели, учени, местните власти и бизнеса, за да подпомогнем изграждането на умения за борба с климатичните промени. С програмите в ресора ми "Еразъм+" и Европейския корпус за солидарност" ще подкрепим проекти за разработване на екологични компетентности, ориентирани към бъдещето учебни програми и ангажирането на младите хора в борбата срещу климатичните промени", коментира още Мария Габриел.
Отдел "Преса и медии"
Представителство на ЕК в България
/МИМ/