Евродепутатът Петър Витанов ще внесе законодателни предложения в защита на европейската авиация
OT 08:37:01 12-02-2022
NS0834OT.002
Петър Витанов - офис
Евродепутатът Петър Витанов ще внесе
законодателни предложения в защита
на европейската авиация
"Европа трябва да запази своята авиация и това ще стане, ако има равни правила в контекста на Зелената сделка. Ако европейските авиопревозвачи загубят своя бизнес, това ще означава и удар по туризма и пазара на труда". Това каза пред телевизия Bloomberg Петър Витанов, евродепутат от Групата на социалистите и демократите в ЕП и координатор в Комисията по туризъм и транспорт.
"Това, което ще се случи през следващите години, е промяна, която може да сравним с индустриалната революция. Рискът е бедните да станат по-бедни, а Европа да загуби своята конкурентоспособност. Зелената сделка е неизбежна, виждаме климатичните промени, наред с човешките жертви от наводнения, пожари и други бедствия, плащаме и висока икономическа цена, която само тази година струваше милиарди. На Зелената сделка не трябва да се гледа само в негативен план, защото тя ще даде и много възможности за ново икономическо развитие и западните държави вече мислят и работят в тази посока", каза Петър Витанов.
"Парниковите емисии в сектора на авиацията непрекъснато се увеличават, а прогнозите на Международната организация за гражданска авиация предвиждат трикратен ръст през 2050 в сравнение с нивата от 2015. Авиацията трябва да даде своя принос за декарбонизацията. Предложението на Комисията за премахване на безплатните квоти, както и задължението да се смесва керосинът със синтетични горива обаче ще доведе до поскъпване на авиационната услуга и до неравнопоставеност на европейските авиопревозвачи спрямо компаниите от трети страни", каза Витанов.
Безплатните квоти за транспорта ще изчезнат, но битката на българските евродепутати е това да стане в ясни срокове и при ясни правила.
"Опасността е, че европейските авиокомпании стават неконкурентоспособни в сравнение с тези от третите страни. Авиокомпаниите, които не са в Европейския съюз, няма да плащат за търговията с емисии и тяхната услуга ще е по-евтина, те няма да имат и задължението, когато кацнат на летище извън ЕС, да миксират горивата си", добави евродепутатът.
"Трябва да направим така, че да запазим авиацията си, защото не само ще загубим пасажери и трафик, но ще има и загуба на работни места, както и дори цялостна промяна в начина на пътуване и туризма, от който печелят почти всички европейски държави", добави Петър Витанов.
"Задачата ми като законодател е да внеса такива изменения, които да изравнят правилата на играта", каза още Витанов и допълни, че българските евродепутати са единни по отношение на Зелената сделка и възможностите за защита на българския интерес.
"Нашата цел е тези, които замърсяват, да плащат за разширяването на емисиите. А не обикновеният човек, който потребява, но няма вина за замърсяването", заяви представителят на левицата в Европейския парламент.
Промените, които ще настъпят в авиацията, бяха във фокуса на дискусиите в ЕП тази седмица.
/НС/
NS0834OT.002
Петър Витанов - офис
Евродепутатът Петър Витанов ще внесе
законодателни предложения в защита
на европейската авиация
"Европа трябва да запази своята авиация и това ще стане, ако има равни правила в контекста на Зелената сделка. Ако европейските авиопревозвачи загубят своя бизнес, това ще означава и удар по туризма и пазара на труда". Това каза пред телевизия Bloomberg Петър Витанов, евродепутат от Групата на социалистите и демократите в ЕП и координатор в Комисията по туризъм и транспорт.
"Това, което ще се случи през следващите години, е промяна, която може да сравним с индустриалната революция. Рискът е бедните да станат по-бедни, а Европа да загуби своята конкурентоспособност. Зелената сделка е неизбежна, виждаме климатичните промени, наред с човешките жертви от наводнения, пожари и други бедствия, плащаме и висока икономическа цена, която само тази година струваше милиарди. На Зелената сделка не трябва да се гледа само в негативен план, защото тя ще даде и много възможности за ново икономическо развитие и западните държави вече мислят и работят в тази посока", каза Петър Витанов.
"Парниковите емисии в сектора на авиацията непрекъснато се увеличават, а прогнозите на Международната организация за гражданска авиация предвиждат трикратен ръст през 2050 в сравнение с нивата от 2015. Авиацията трябва да даде своя принос за декарбонизацията. Предложението на Комисията за премахване на безплатните квоти, както и задължението да се смесва керосинът със синтетични горива обаче ще доведе до поскъпване на авиационната услуга и до неравнопоставеност на европейските авиопревозвачи спрямо компаниите от трети страни", каза Витанов.
Безплатните квоти за транспорта ще изчезнат, но битката на българските евродепутати е това да стане в ясни срокове и при ясни правила.
"Опасността е, че европейските авиокомпании стават неконкурентоспособни в сравнение с тези от третите страни. Авиокомпаниите, които не са в Европейския съюз, няма да плащат за търговията с емисии и тяхната услуга ще е по-евтина, те няма да имат и задължението, когато кацнат на летище извън ЕС, да миксират горивата си", добави евродепутатът.
"Трябва да направим така, че да запазим авиацията си, защото не само ще загубим пасажери и трафик, но ще има и загуба на работни места, както и дори цялостна промяна в начина на пътуване и туризма, от който печелят почти всички европейски държави", добави Петър Витанов.
"Задачата ми като законодател е да внеса такива изменения, които да изравнят правилата на играта", каза още Витанов и допълни, че българските евродепутати са единни по отношение на Зелената сделка и възможностите за защита на българския интерес.
"Нашата цел е тези, които замърсяват, да плащат за разширяването на емисиите. А не обикновеният човек, който потребява, но няма вина за замърсяването", заяви представителят на левицата в Европейския парламент.
Промените, които ще настъпят в авиацията, бяха във фокуса на дискусиите в ЕП тази седмица.
/НС/