ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ има удоволствието да обяви старта на активната си, социално ангажирана кампания БУДНО ПОКОЛЕНИЕ (Generation Awake)!
OT 13:36:32 03-02-2014
IS1335OT.031
Стартира кампания на ЕК Будно поколение
ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ има удоволствието да обяви старта на
активната си, социално ангажирана кампания
БУДНО ПОКОЛЕНИЕ (Generation Awake)!
Това, което наричаме БОКЛУК,
всъщност може да бъде ЦЕНЕН РЕСУРС!
Представяме ви кампанията на Европейската комисия
Generation Awake (Будно поколение)
В началото на февруари у нас стартира Generation Awake (Будно
поколение) - една практична кампания, която ще ни информира как
да бъдем по-отговорни към природните ресурси и предметите на
бита. Кампанията ще се провежда паралелно в България, Франция,
Италия и Литва до юни месец тази година.
Generation Awake (Будно поколение) е информационна кампания на
Европейската комисия, която цели да обърне внимание на
ефективното използване на ресурсите около нас. Целта й е да се
обърне към всеки от нас, като ни покаже какво можем да направим
в ежедневието си, за да намалим загубата на природни ресурси
като вода, дървен материал, метали, и да използваме предметите
на бита по-умно, преди да ги изхвърлим на боклука. В желанието
да подобрим начина си на живот често консумираме, без да се
замислим за последствията. Да ползваме ресурсите ефективно
означава да го правим с мисъл за запазване на естествения баланс
на околната среда.
Усилията на кампанията са насочени към по-добро управление на
ресурсите, които изхвърляме - един от елементите на зелената
икономика. И да се замислим, че това, което наричаме боклук,
всъщност може да бъде ценен ресурс.
Да спираме водата, докато си мием зъбите, да поглеждаме дали не
оставяме капещо кранче, да зареждаме хладилника с толкова храна,
колкото можем да изядем - в някои държави 40% от закупените
продукти в края на седмицата се озовават в коша. Това са само
най-лесните съвети, които обаче колко от нас прилагат?
Кампанията
Международният старт на кампанията е през 2011-та година, когато
Генерална дирекция "Околна среда" на Европейската комисия дава
старт на проекта "Generation Awake", за да обърне внимание на
всеки един от нас да се замисли върху навиците си за консумация
и последствията от това върху околната среда, изчерпването на
природните ресурси, качеството на живот и здравето. Кампанията
се обръща към хора в разцвета на силите, основно живеещи в
градовете със своите семейства или деца, за да ги направи свои
последователи и посланици на идеите за промяна в начина на
мислене и действията ни за едно по-добро бъдеще.
Какво е ефективно използване на ресурсите?
Да правим повече с по-малко, да използваме ограничени ресурси с
мисъл и да минимизираме вредното влияние върху околната среда.
Бъдещето ни зависи от това как използваме ресурсите, които
приемаме за даденост - вода, въздух, метали, минерали, гори,
почва/земя, храна - и дали опазваме системите на
биоразнообразието. Използваме тези ресурси по-бързо, отколкото
те могат да се възстановят, а те са от жизнена важност за нашето
съществуване.
"Лицата на кампанията":
Представяме ви
Алекс, Пазителят на водата
Искра Импулсивната, която ще ни предпазва от необмислени покупки
Дани Дебеличкият, който алармира да не изхвърляме храна
Радо Рутината, който ни мотивира да избираме с мисъл
и
Банко Боклука, който ще ни покаже, че това, което наричаме
боклук, всъщност може да бъде ценен ресурс.
Вижте ги на: http://www.generationawake.eu/bg
Млади дизайнери творят за кампанията:
Акцент на кампанията от февруари до юни ще бъде конкурс за
творци "Generation Awake". Конкурсът ще се проведе във всичките
четири страни и ще поощри както професионални дизайнери, така и
любители със специален интерес към рециклирането като вид
изкуство да подадат кандидатури със свои творби.
У нас ще се включат творци от Националната художествена
академия, Художествената гимназия, Нов български университет.
Конкурсът е отворен и за творци на свободна практика
Повече за развитието на кампанията очаквайте
в следващите издания на нюзлетъра Generation Awake
Бележки до редакторите:
Generation Awake стартира през октомври 2011-та година с
многоезичния сайт www.generationawake.eu, Facebook фен страница
www.facebook.com/GenerationAwake и видео
http://www.youtube.com/user/generationawake и с помощта на
медиите представи героите на кампанията - торбички за покупки с
човешки облик, които олицетворяват някои основни видове
потребителски избор.
През 2012-та година фокусът на кампанията бе изразходването на
вода и така към героите се присъединява Алекс, "Пазителят на
водата".
През 2014 година кампанията е насочена към по-добро управление
на ресурсите, които изхвърляме: един от елементите на зелената
икономика. Новият герой Richard Rubbish се явява, за да ни каже,
че боклукът също може да бъде ценен ресурс.
За допълнителна информация:
Виктория Иванова, Интеримидж
02 856 05 86, 0895 655 822
victoria.ivanova@interimage.bg
/ИС/
IS1335OT.031
Стартира кампания на ЕК Будно поколение
ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ има удоволствието да обяви старта на
активната си, социално ангажирана кампания
БУДНО ПОКОЛЕНИЕ (Generation Awake)!
Това, което наричаме БОКЛУК,
всъщност може да бъде ЦЕНЕН РЕСУРС!
Представяме ви кампанията на Европейската комисия
Generation Awake (Будно поколение)
В началото на февруари у нас стартира Generation Awake (Будно
поколение) - една практична кампания, която ще ни информира как
да бъдем по-отговорни към природните ресурси и предметите на
бита. Кампанията ще се провежда паралелно в България, Франция,
Италия и Литва до юни месец тази година.
Generation Awake (Будно поколение) е информационна кампания на
Европейската комисия, която цели да обърне внимание на
ефективното използване на ресурсите около нас. Целта й е да се
обърне към всеки от нас, като ни покаже какво можем да направим
в ежедневието си, за да намалим загубата на природни ресурси
като вода, дървен материал, метали, и да използваме предметите
на бита по-умно, преди да ги изхвърлим на боклука. В желанието
да подобрим начина си на живот често консумираме, без да се
замислим за последствията. Да ползваме ресурсите ефективно
означава да го правим с мисъл за запазване на естествения баланс
на околната среда.
Усилията на кампанията са насочени към по-добро управление на
ресурсите, които изхвърляме - един от елементите на зелената
икономика. И да се замислим, че това, което наричаме боклук,
всъщност може да бъде ценен ресурс.
Да спираме водата, докато си мием зъбите, да поглеждаме дали не
оставяме капещо кранче, да зареждаме хладилника с толкова храна,
колкото можем да изядем - в някои държави 40% от закупените
продукти в края на седмицата се озовават в коша. Това са само
най-лесните съвети, които обаче колко от нас прилагат?
Кампанията
Международният старт на кампанията е през 2011-та година, когато
Генерална дирекция "Околна среда" на Европейската комисия дава
старт на проекта "Generation Awake", за да обърне внимание на
всеки един от нас да се замисли върху навиците си за консумация
и последствията от това върху околната среда, изчерпването на
природните ресурси, качеството на живот и здравето. Кампанията
се обръща към хора в разцвета на силите, основно живеещи в
градовете със своите семейства или деца, за да ги направи свои
последователи и посланици на идеите за промяна в начина на
мислене и действията ни за едно по-добро бъдеще.
Какво е ефективно използване на ресурсите?
Да правим повече с по-малко, да използваме ограничени ресурси с
мисъл и да минимизираме вредното влияние върху околната среда.
Бъдещето ни зависи от това как използваме ресурсите, които
приемаме за даденост - вода, въздух, метали, минерали, гори,
почва/земя, храна - и дали опазваме системите на
биоразнообразието. Използваме тези ресурси по-бързо, отколкото
те могат да се възстановят, а те са от жизнена важност за нашето
съществуване.
"Лицата на кампанията":
Представяме ви
Алекс, Пазителят на водата
Искра Импулсивната, която ще ни предпазва от необмислени покупки
Дани Дебеличкият, който алармира да не изхвърляме храна
Радо Рутината, който ни мотивира да избираме с мисъл
и
Банко Боклука, който ще ни покаже, че това, което наричаме
боклук, всъщност може да бъде ценен ресурс.
Вижте ги на: http://www.generationawake.eu/bg
Млади дизайнери творят за кампанията:
Акцент на кампанията от февруари до юни ще бъде конкурс за
творци "Generation Awake". Конкурсът ще се проведе във всичките
четири страни и ще поощри както професионални дизайнери, така и
любители със специален интерес към рециклирането като вид
изкуство да подадат кандидатури със свои творби.
У нас ще се включат творци от Националната художествена
академия, Художествената гимназия, Нов български университет.
Конкурсът е отворен и за творци на свободна практика
Повече за развитието на кампанията очаквайте
в следващите издания на нюзлетъра Generation Awake
Бележки до редакторите:
Generation Awake стартира през октомври 2011-та година с
многоезичния сайт www.generationawake.eu, Facebook фен страница
www.facebook.com/GenerationAwake и видео
http://www.youtube.com/user/generationawake и с помощта на
медиите представи героите на кампанията - торбички за покупки с
човешки облик, които олицетворяват някои основни видове
потребителски избор.
През 2012-та година фокусът на кампанията бе изразходването на
вода и така към героите се присъединява Алекс, "Пазителят на
водата".
През 2014 година кампанията е насочена към по-добро управление
на ресурсите, които изхвърляме: един от елементите на зелената
икономика. Новият герой Richard Rubbish се явява, за да ни каже,
че боклукът също може да бъде ценен ресурс.
За допълнителна информация:
Виктория Иванова, Интеримидж
02 856 05 86, 0895 655 822
victoria.ivanova@interimage.bg
/ИС/