Конкурсът "Стани Awakener" с удължен срок до 4 април

OT 12:56:00 31-03-2014
PP1255OT.012
конкурс - съобщение

Конкурсът "Стани Awakener"
с удължен срок
до 4 април


Конкурсът за дизайнери-любители "Стани Awakener", част от
информационната кампания на Европейската комисия "Будно
поколение" (Generation Awake), е отворен за подаване на
кандидатури до 4 април.
В него могат да участват дизайнери, хора на изкуството, студенти
по изкуство и дизайн, както и всички хора с творческо мислене,
които прегръщат идеята за повторна употреба и рециклиране,
независимо дали са професионалисти или любители.
Условията дават свобода за разгръщане на фантазията, като се
направи нещо ново от старо - мебели, бижута, играчки или
инсталации. Всички проекти трябва да бъдат съобразени с принципа
на вторичното използване (upcycling), което е процес на
превръщане на отпадъчни материали или безполезни продукти в нови
материали и продукти с по-добро качество или по-висока стойност
за околната среда.
Как да участвате вижте тук:
http://www.generationawake.eu/c%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8-
awakener/
Конкурсът се провежда паралелно в България, Франция, Италия и
Литва, като във всяка страна местното жури излъчва победители.
Председател на българското жури е професор Любомир Халачев,
ректор на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", а останалите членове са
Ивелина Атанасова, основател и главен редактор на дигиталната
медия NewTrend, Ралица Иванова от отдела "Информация и
комуникация" на Представителството на Европейската комисия у
нас, доцент Арсен Минков, ръководител на катедра "Дизайн за
детската среда" в Националната художествена академия, и
Валентина Денчева, мениджър отдел "Комуникации и интериорен
дизайн" в IKEA България.
На 28 април ще бъдат излъчени носителите на първа, втора и трета
награда сред българските участници. Те ще премерят сили в
Брюксел по време на "Зелената седмица" (3-6 юни 2014 г.) заедно
с призовите проекти от останалите три държави.
Класираните до десето място наши проекти ще бъдат изложени през
месец май в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов".
Бизнес партньор с награди за националния кръг на конкурса е
магазин IKEA. Отличеният на първо място ще получи едноседмичен
стаж в дизайнерския отдел на компанията в София, а авторите на
творбите, класирани на второ и трето място, ще получат награди
от дизайнерска колекция на шведската компания.
Кампанията и конкурсът привличат вниманието към темата за
ограничеността на ресурсите, стойността на отпадъците, както и
силата на творческия подход за решаване на проблемите на
околната среда.
Медийни партньори на "Будно поколение" (Generation Awake) в
България са списанията "Жената днес", B2B magazine и сайтовете
vesti.bg и newtrend.bg.

Бележки до редакторите:
Международният старт на кампанията е през 2011-та година, когато
Генерална дирекция "Околна среда" на Европейската комисия дава
старт на проекта "Generation Awake", за да обърне внимание на
всеки един от нас да се замисли върху навиците си за консумация
и последствията от това върху околната среда, изчерпването на
природните ресурси, качеството на живот и здравето ни.
Кампанията се обръща към хора в разцвета на силите, основно
живеещи в градовете със своите семейства или деца, за да ги
направи свои последователи и посланици на идеите за промяна в
начина на мислене и действията за едно по-добро бъдеще.
Повече за кампанията можете да научите на
http://www.generationawake.eu/bg/ и във Facebook фен страница
www.facebook.com/GenerationAwake.
През 2014-та година посланията са за по-добро управление на
ресурсите, които изхвърляме:
http://www.youtube.com/watch?v=vokCrnvVeBc





















/ПП/