Победителите в националния кръг на европейския конкурс за млади дизайнери "Стани Awakener" известни Първите три проекта ще бъдат показани на изложба в Брюксел
OT 13:53:30 29-04-2014
MM1352OT.014
европейски конкурс за млади дизайнери "Стани Awakener"
Победителите в националния кръг на европейския конкурс за млади
дизайнери "Стани Awakener" известни Първите три проекта ще бъдат
показани на изложба в Брюксел
На специално събитие на 28 април в Представителството на
Европейската комисия в България бяха оповестени резултатите от
националния етап на европейския конкурс за млади дизайнери
"Стани Awakener". Конкурсът е част от кампанията на Европейската
комисия "Generation Awake" (Будно поколение), която се провежда
паралелно в България, Литва, Франция и Италия.
Предизвикателството към младите таланти беше да създадат полезни
предмети за бита от употребявани материали. "Стани Awakener"
фокусира вниманието върху въпросите за ограничеността на
ресурсите и за стойността на отпадъците при разрешаването на
проблемите на околната среда. Проектите на финалистите са
сътворени с помощта на различни вторични суровини - вестници,
дърво, платове, керамика и др., като по този начин дизайнерите
демонстрират невероятния потенциал на творческото мислене за
намаляване количеството на отпадъците.
В България конкурсът "Стани Awakener" премина с успех: дизайнери
на възраст до 40 години, както професионалисти, така и
любители, се включиха в надпреварата с 48 оригинални проекта.
Журито на проявата с председател проф. Любомир Халачев, ректор
на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", подбра тринайсетте най-добри
проекта, които ще бъдат изложени в НАТФИЗ от 9 до 18 май т.г. На
събитието бяха обявени и тримата призьори в конкурса. Техните
имена обяви Огнян Златев, ръководител на Представителството на
Европейската комисия в България.
Голямата награда за първите трима е, че творбите им ще бъдат
показани на изложба в Брюксел в рамките на дните на "Зелената
седмица" през юни 2014 г. Лидерът на проекта, спечелил първото
място, ще пътува за изложбата и ще участва в големия финал на
конкурса, в който ще се състезават победителите на национално
ниво от Италия, Франция, Литва и България.
Първото място беше присъдено на екип от дизайнери - Николай
Ковачев, Нора Георгиева и Цвета Динова - за проекта "Балонената
къщичка за игра". На второ място журито класира Валерия Цанкова
за проекта "Баобаб". Трето място спечели Габриела Стайкова с
оригиналния "Фотьойл от куфар". На национално ниво наградите за
първите три проекта са осигурени от генералния бизнес-партньор
на конкурса IKEA. Лидерът на класирания на първо място проект
получава едноседмичен стаж в IKEA България, а творците,
класирани на 2-ро и 3-то място - предметни награди от новата
колекция IKEAо PS 2014-В ДВИЖЕНИЕ.
Основните критерии за избора на българското жури бяха следните
критерии: продукт, който развива сетивата и има образователен
елемент; възможност за лесна адаптация за масово производство с
ниска себестойност и компактност на завършения продукт в
търговската опаковка (важи за проектите на 1-во и 2-ро място),
иновативност както и насърчаване и възпитаване на културата за
рециклиране.
Медийни партньори на кампанията в България са информационният
уебпортал VESTI, сп. "Жената днес", B2B Медиа и дигиталната
медия NewTrend.
Бележки до редакторите:
_______________________________________
Състав на журито на конкурса за млади дизайнери "Стани Awakener"
Председател проф. Любомир Халачев, ректор на НАТФИЗ "Кръстьо
Сарафов"
Членове: Ивелина Атанасова, основател и главен редактор на
дигиталната медия NewTrend;
Ралица Иванова от отдел "Информация и комуникация" на
Представителството на Европейската комисия в България; доц.
Арсен Минков, ръководител катедра "Дизайн за детската среда" в
Националната художествена академия; Валентина Денчева, мениджър
отдел "Комуникации и интериорен дизайн" в IKEA България.
Партньор за осигуряване на награди на национално ниво
IKEA България
Академични партньори
НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов"
Национална художествена академия
Нов български университет
Медийни партньори
Информационен уебпортал VESTI
сп. "Жената днес"
B2B Медиа
Дигитална медия NewTrend
За "Generation Awake"
Кампанията си поставя за цел да популяризира темата за
ефективното използване на ресурсите, като информира хората какво
може да направи всеки от тях в ежедневието си, за да намали
обема на отпадъците и да използва ценните природни ресурси като
например вода, енергия, дърво и метал, по най-разумния начин.
Кампанията води началото си от 2011 година, но на 4 февруари
т.г. навлезе в нова фаза под мотото "Отпадъците са ресурс". Днес
поради незадоволителното управление на отпадъците икономиката
на ЕС губи огромни количества потенциални вторични суровини.
Чрез ограничаване при използването на ресурсите, тяхната
повторна употреба и рециклирането им всички ние можем да
допринесем за по-жизнена икономика и по-здравословна околна
среда, като в същото време ориентираме Европа в посока към
кръговата икономика, свързана с извличането на максимална
добавена стойност от ресурсите и продуктите в обращение.
За повече информация:
www.generationawake.eu; www.facebook.com/generationawake
За допълнителни материали за пресата посетете:
https://www.dropbox.com/sh/yy3zstac8k3djyc/zIZbk67UFu
За въпроси:
Лице за контакт
Мария Ваклиева
Interimage
+359 2 865 05 86
maria.vaklieva@interimage.bg
Виктория Иванова
Interimage
+359 2 865 05 86
victoria.ivanova@interimage.bg
/ММ/
MM1352OT.014
европейски конкурс за млади дизайнери "Стани Awakener"
Победителите в националния кръг на европейския конкурс за млади
дизайнери "Стани Awakener" известни Първите три проекта ще бъдат
показани на изложба в Брюксел
На специално събитие на 28 април в Представителството на
Европейската комисия в България бяха оповестени резултатите от
националния етап на европейския конкурс за млади дизайнери
"Стани Awakener". Конкурсът е част от кампанията на Европейската
комисия "Generation Awake" (Будно поколение), която се провежда
паралелно в България, Литва, Франция и Италия.
Предизвикателството към младите таланти беше да създадат полезни
предмети за бита от употребявани материали. "Стани Awakener"
фокусира вниманието върху въпросите за ограничеността на
ресурсите и за стойността на отпадъците при разрешаването на
проблемите на околната среда. Проектите на финалистите са
сътворени с помощта на различни вторични суровини - вестници,
дърво, платове, керамика и др., като по този начин дизайнерите
демонстрират невероятния потенциал на творческото мислене за
намаляване количеството на отпадъците.
В България конкурсът "Стани Awakener" премина с успех: дизайнери
на възраст до 40 години, както професионалисти, така и
любители, се включиха в надпреварата с 48 оригинални проекта.
Журито на проявата с председател проф. Любомир Халачев, ректор
на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", подбра тринайсетте най-добри
проекта, които ще бъдат изложени в НАТФИЗ от 9 до 18 май т.г. На
събитието бяха обявени и тримата призьори в конкурса. Техните
имена обяви Огнян Златев, ръководител на Представителството на
Европейската комисия в България.
Голямата награда за първите трима е, че творбите им ще бъдат
показани на изложба в Брюксел в рамките на дните на "Зелената
седмица" през юни 2014 г. Лидерът на проекта, спечелил първото
място, ще пътува за изложбата и ще участва в големия финал на
конкурса, в който ще се състезават победителите на национално
ниво от Италия, Франция, Литва и България.
Първото място беше присъдено на екип от дизайнери - Николай
Ковачев, Нора Георгиева и Цвета Динова - за проекта "Балонената
къщичка за игра". На второ място журито класира Валерия Цанкова
за проекта "Баобаб". Трето място спечели Габриела Стайкова с
оригиналния "Фотьойл от куфар". На национално ниво наградите за
първите три проекта са осигурени от генералния бизнес-партньор
на конкурса IKEA. Лидерът на класирания на първо място проект
получава едноседмичен стаж в IKEA България, а творците,
класирани на 2-ро и 3-то място - предметни награди от новата
колекция IKEAо PS 2014-В ДВИЖЕНИЕ.
Основните критерии за избора на българското жури бяха следните
критерии: продукт, който развива сетивата и има образователен
елемент; възможност за лесна адаптация за масово производство с
ниска себестойност и компактност на завършения продукт в
търговската опаковка (важи за проектите на 1-во и 2-ро място),
иновативност както и насърчаване и възпитаване на културата за
рециклиране.
Медийни партньори на кампанията в България са информационният
уебпортал VESTI, сп. "Жената днес", B2B Медиа и дигиталната
медия NewTrend.
Бележки до редакторите:
_______________________________________
Състав на журито на конкурса за млади дизайнери "Стани Awakener"
Председател проф. Любомир Халачев, ректор на НАТФИЗ "Кръстьо
Сарафов"
Членове: Ивелина Атанасова, основател и главен редактор на
дигиталната медия NewTrend;
Ралица Иванова от отдел "Информация и комуникация" на
Представителството на Европейската комисия в България; доц.
Арсен Минков, ръководител катедра "Дизайн за детската среда" в
Националната художествена академия; Валентина Денчева, мениджър
отдел "Комуникации и интериорен дизайн" в IKEA България.
Партньор за осигуряване на награди на национално ниво
IKEA България
Академични партньори
НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов"
Национална художествена академия
Нов български университет
Медийни партньори
Информационен уебпортал VESTI
сп. "Жената днес"
B2B Медиа
Дигитална медия NewTrend
За "Generation Awake"
Кампанията си поставя за цел да популяризира темата за
ефективното използване на ресурсите, като информира хората какво
може да направи всеки от тях в ежедневието си, за да намали
обема на отпадъците и да използва ценните природни ресурси като
например вода, енергия, дърво и метал, по най-разумния начин.
Кампанията води началото си от 2011 година, но на 4 февруари
т.г. навлезе в нова фаза под мотото "Отпадъците са ресурс". Днес
поради незадоволителното управление на отпадъците икономиката
на ЕС губи огромни количества потенциални вторични суровини.
Чрез ограничаване при използването на ресурсите, тяхната
повторна употреба и рециклирането им всички ние можем да
допринесем за по-жизнена икономика и по-здравословна околна
среда, като в същото време ориентираме Европа в посока към
кръговата икономика, свързана с извличането на максимална
добавена стойност от ресурсите и продуктите в обращение.
За повече информация:
www.generationawake.eu; www.facebook.com/generationawake
За допълнителни материали за пресата посетете:
https://www.dropbox.com/sh/yy3zstac8k3djyc/zIZbk67UFu
За въпроси:
Лице за контакт
Мария Ваклиева
Interimage
+359 2 865 05 86
maria.vaklieva@interimage.bg
Виктория Иванова
Interimage
+359 2 865 05 86
victoria.ivanova@interimage.bg
/ММ/