Изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав

VV 17:12:31 31-03-2021
MM1712VV.048
Велико Търново - ГЕРБ -СДС - Николай Нанков - инфраструктурни обекти - платено съобщение
Изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав
Велико Търново, 31 март /БТА/
Изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав, която ще бъде продължена до тунела със скоростен път между Велико Търново и Габрово и връзка с магистрала "Тракия", е заявил заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков на среща с кандидати за депутати от ГЕРБ-СДС, съобщиха от пресцентъра на коалицията.
"Изграждането на подобно сложно пътно съоръжение е доста по-продължително и затова проектирането и поръчката за възлагане бяха изтеглени във времето. От четирите подадени оферти две са на консорциуми с чуждестранно участие, но и четирите оферти са по-високи от прогнозните цени и в момента се извършва анализ, предстои кандидатите да представят мотивирани обосновки", е посочил той. Заместник-министърът и кметът на Велико Търново Даниел Панов са представили приоритетните пътни участъци, свързани с Велико Търново.
По отношение на АМ"Хемус" е било отбелязано, че 82 километра е участъкът от разклона "Плевен-Ловеч" до Велико Търново. Предшестващите строителството процедури са на финална фаза - подготвят се временните пътища. Направен е анализ на трасето, в ход са отчуждителните процедури, чакат се разрешенията за строеж.
Кметът на Велико Търново е подчертал, че следващата година започва проектирането на пътния възел, който ще свързва магистрала "Хемус" и 4-лентовият път Русе- Велико Търново с урбанизираната зона на старата столица. Той е припомнил, че за разширяването на трасето от изхода на Велико Търново до с. Момин сбор вече е възложено проектиране.
Важният за региона транспортен казус с т.нар. Присовски завои предстои да бъде разрешен до края на годината. Подготвя се предпроектното проучване за новото трасе, а през лятото ще бъде обявена процедура за технически проект и възлагане на строителството. Държавата е възложила изготвянето на проектна разработка за Северния пътен възел на Велико Търново. В края на месец април предстои свикването на експертен съвет в АПИ. От трите разработени варианта, предстои да бъде избран технико-експлоатационният и икономически най-обоснованият. На обсъждането ще бъдат поканени представители на местната общност, на общината, специалисти в областта на пътното проектиране и строителство. След избора на вариант ще се стартира процедурата по изграждането. До края на 4-годишния мандат комуникационната връзка ще бъде завършена. Тя ще поеме значителна част от трафика, който сега минава през централната част на града, е станало ясно на срещата.
Нанков е коментирал, че шансът на Северна България за социално, демографско и икономическо развитие е АМ"Хемус". "Опонентите на ГЕРБ, които само до преди няколко месеца говореха, че асфалт не се яде, днес смениха мантрата и уверяват, че и без ГЕРБ магистралата ще продължи да се строи. Същите тези опоненти правиха и внушенията за "ремонт на ремонта", но пропускат да припомнят, че именно те успяха да построят само една отсечка от АМ "Тракия", е посочил Нанков.
Според него най-скъпата магистрала у нас - АМ "Люлин", е строена по времето на правителството на Станишев, при цена 8,5 млн. лв. за километър и точно тя се свлича. Тогава средната работна заплата в строителството е 270 лв., а днес вече - над 1100 лв., е уточнил той. "Бяхме критикувани, че строим едни от най-скъпите магистрали в Европа. Напротив, средно всички магистрали построени до днешна дата, са с цена 3,3 милиона евро на километър. В Словакия например тази цена стига до 18 милиона евро на километър, в Германия - 11 милиона евро", е казал Нанков.
/ММ/