Изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав

Изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав

VV 17:12:31 31-03-2021
MM1712VV.048
Велико Търново - ГЕРБ -СДС - Николай Нанков - инфраструктурни обекти - платено съобщение

Изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав


Велико Търново, 31 март /БТА/
Изграждането на тунела под Шипка само по себе си не би имало стойност без магистралата към Дунав, която ще бъде продължена до тунела със скоростен път между Велико Търново и Габрово и връзка с магистрала "Тракия", е заявил заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков на среща с кандидати за депутати от ГЕРБ-СДС, съобщиха от пресцентъра на коалицията.
"Изграждането на подобно сложно пътно съоръжение е доста по-продължително и затова проектирането и поръчката за възлагане бяха изтеглени във времето. От четирите подадени оферти две са на консорциуми с чуждестранно участие, но и четирите оферти са по-високи от прогнозните цени и в момента се извършва анализ, предстои кандидатите да представят мотивирани обосновки", е посочил той. Заместник-министърът и кметът на Велико Търново Даниел Панов са представили приоритетните пътни участъци, свързани с Велико Търново.
По отношение на АМ"Хемус" е било отбелязано, че 82 километра е участъкът от разклона "Плевен-Ловеч" до Велико Търново. Предшестващите строителството процедури са на финална фаза - подготвят се временните пътища. Направен е анализ на трасето, в ход са отчуждителните процедури, чакат се разрешенията за строеж.
Кметът на Велико Търново е подчертал, че следващата година започва проектирането на пътния възел, който ще свързва магистрала "Хемус" и 4-лентовият път Русе- Велико Търново с урбанизираната зона на старата столица. Той е припомнил, че за разширяването на трасето от изхода на Велико Търново до с. Момин сбор вече е възложено проектиране.
Важният за региона транспортен казус с т.нар. Присовски завои предстои да бъде разрешен до края на годината. Подготвя се предпроектното проучване за новото трасе, а през лятото ще бъде обявена процедура за технически проект и възлагане на строителството. Държавата е възложила изготвянето на проектна разработка за Северния пътен възел на Велико Търново. В края на месец април предстои свикването на експертен съвет в АПИ. От трите разработени варианта, предстои да бъде избран технико-експлоатационният и икономически най-обоснованият. На обсъждането ще бъдат поканени представители на местната общност, на общината, специалисти в областта на пътното проектиране и строителство. След избора на вариант ще се стартира процедурата по изграждането. До края на 4-годишния мандат комуникационната връзка ще бъде завършена. Тя ще поеме значителна част от трафика, който сега минава през централната част на града, е станало ясно на срещата.
Нанков е коментирал, че шансът на Северна България за социално, демографско и икономическо развитие е АМ"Хемус". "Опонентите на ГЕРБ, които само до преди няколко месеца говореха, че асфалт не се яде, днес смениха мантрата и уверяват, че и без ГЕРБ магистралата ще продължи да се строи. Същите тези опоненти правиха и внушенията за "ремонт на ремонта", но пропускат да припомнят, че именно те успяха да построят само една отсечка от АМ "Тракия", е посочил Нанков.
Според него най-скъпата магистрала у нас - АМ "Люлин", е строена по времето на правителството на Станишев, при цена 8,5 млн. лв. за километър и точно тя се свлича. Тогава средната работна заплата в строителството е 270 лв., а днес вече - над 1100 лв., е уточнил той. "Бяхме критикувани, че строим едни от най-скъпите магистрали в Европа. Напротив, средно всички магистрали построени до днешна дата, са с цена 3,3 милиона евро на километър. В Словакия например тази цена стига до 18 милиона евро на километър, в Германия - 11 милиона евро", е казал Нанков.

/ММ/

Купуването и продаването на гласове са престъпления!